Carrefour a depașit 100 de miliarde Euro cifră de afaceri în 2010

Grupul Carrefour a încheiat anul 2010 cu vanzări de 101 miliarde euro (inclusiv TVA), o creştere de 5,8%, la cursul de schimb valutar actual. Numai din cel de-al patrulea trimestru al anului 2010 s-a înregistrat o vânzare de 27,1 miliarde euro (inclusiv TVA), adică o creştere de 5,1%, la cursul de schimb valutar actual.

Lars Olofsson, CEO şi membru al Consiliului Executiv Carrefour, a declarat: „Într-un mediu competitiv, în special în a doua jumătate a anului, Carrefour a reuşit să-şi atingă obiectivele pentru întreaga perioadă: creşterea vânzărilor continue şi îmbunătăţirea contribuţiei activităţii. 2010 a reprezentat un an al contrastelor pentru Carrefour: rezultatele noastre au depins de taxele unice aplicate, dar cu toate acestea am realizat câteva lucruri satisfăcătoare. Planul de Transformare pe care l-am pus la punct se află pe drumul cel bun, continuând să ofere rezultate durabile: imagini îmbunătăţite ale preţurilor şi profituri ale cotei de piaţă în Franţa, rezultate promiţătoare ale reţelei de magazine-pilot Carrefour Planet, precum şi reduceri semnificative ale costurilor, de 500 de milioane de euro. În plus, am afişat o creştere continuă în pieţele emergente şi am îmbunătăţit productivitatea în special în Belgia, Polonia, Taiwan, precum şi în reţeaua de magazine Dia. Echipele noastre vor continua să se concentreze pe obţinerea acestor rezultate, în acelaşi timp rămânând axate pe completarea Planului nostru de Transformare.”

În Franţa, în cel de-al patrulea trimestru, a fost înregistrată o încetinire care a afectat creşterea anuală a vânzărilor nete. Vânzările în hypermarketuri au fost afectate de transporturi şi de condiţiile nefavorabile ale vremii, dar cu toate acestea Carrefour Market a înregistrat o creştere a vânzărilor. Pe segmentul magazinelor de proximitate s-a obţinut un randament sporit pentru magazinele transformate în Carrefour Contact/City (409 magazine suferind această conversie până la finalul lui 2010), fiind lansate şi noi concepte: Carrefour Express şi Carrefour City Cafe.

Cel de-al patrulea trimestru a înregistrat o îmbunătăţire a performanţei în vânzări pentru piaţa europeană, în special pentru Belgia şi Spania. În Belgia a avut loc prima creştere trimestrială a vânzărilor nete din ultimii 6 ani, cu 1,5%, în timp ce pe piaţa spaniolă semnele prezente sunt încurajatoare, trendurile vânzărilor de produse alimentare fiind îmbunătăţite, de la -7,6% în primele nouă luni ale anului 2010 la -1,7% în al patrulea trimestru.

Pieţele emergente din America Latină şi Asia îşi consolidează poziţiile cu creşterea continuă înregistrată în al patrulea trimestru, în Brazilia înregistrându-se o creştere durabilă, consolidată şi de schimburile de curs valutar constante, de peste 13,7%, amplificată şi de productivitatea excelentă a reţelei Atacadao, în timp ce în China, creşterea a fost de peste 12,5%, condiţiile schimburilor de curs valutar menţinându-se constante.

Şi magazinele de tip discount au înregistrat o îmbunătăţire a performanţei în al patrulea trimestru, având o creştere puternică pe pieţele emergente: în Spania, cota de piaţă a continuat să crească într-un mediu economic competitiv, iar în Franţa, 301 magazine aflate sub brandul Dia, au înregistrat o creştere durabilă.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *