Carrefour Franta a lansat o campanie publicitara la nivel national de comparare a preturilor pentru 25 de produse marca proprie Carrefour, cu preturile practicate de concurentii Lidl Schwarz Group si Casino Leader Price. Deloc surprinzător, hypermarketurile carrefour si supermarketurile Carrefour Market sunt mai ieftine pentru un cos zilnic cu 25 de produse decat concurentii sai. In anuntul campaniei, produsele costa in total 31,32 EUR (38,24 USD) la un supermarket Carrefour, 32,42 EUR (38,36 USD) la Lidl si 38,60 EUR (47,13 USD) la Casino Leader Price. Potrivit retailerului, studiile privind preturile s-au efectuat in perioada 30 Septembrie -7 Octombrie „de catre un tert independent” in 33 de magazine Lidl, 30 magazine Casino Leader Price, 36 magazine Carrefour si 34 supermarketuri Carrefour Market.
Ziarul Le Figaro sugereaza ca aceasta campanie este o schimbare de strategie pentru Carrefour Franta, deoarece pana in prezent s-au abtinut de la publicitatea comparativa, in schimb dadeau in judecata pe comerciantii care comparau preturile lor cu cele din Carrefour. Aceasta miscare vine la mai puţin de trei saptamani după ce retailerul Leader Price a fost obligat sa plateasca o amendă de 300,000 EUR (366,309 USD) celor de la Carrefour pentru o campanie publicitara comparativa din luna aprilie, cu toate acestea Le Figaro precizeaza faptul ca cei de la Leader Price au formulat un recurs impotriva acestei decizii.
Interesant este faptul ca, produsele din cosul Carrefour sunt numai produse care poarta brand-ul Carrefour Discount, desi eticheta nu este vizibila in reclame. Gama Discount a fost introdusa abia de anul trecut pentru a lupta impotriva cresterii discounterilor, incercand egalarea nu numai ca si pret, dar, si ca ingrediente si calitate. Se asteapta ca acest lucru sa minimalizeze riscul legal al acuzatiilor cu privire la compararea diferitelor nivele de calitate. Carrefour a declarat ca aceasta campanie de publicitate urmează strict codul consumatorilor care reglementează publicitatea comparativa si evita folosirea sloganurilor inselatoare.
Sursa: Planet Retail