Directorul General Carrefour Lars Olofsson a declarat ca licitatia planificata pentru vanzarea magazinelor Carrefour din Malaezia nu a atras oferte care sa fi justificat continuarea acesteia, raporteaza Wall Street Journal Online. Drept rezultat, retailerul va pastra afacerea malaeziana si doua unitati in Singapore. „Suntem convinsi ca putem noi insine crea mai multa valoare ramanand pe piata din Malaezia si Singapore decat prin vanzarea acestor active pe termen lung sau mediu. Activitatile noastre in Malaezia au fost în concordanta cu cele doua obiective strategice de a ocupa o pozitie de lider si de a continua sa ne construim prezenta pe pietele aflate in crestere”, a spus el. Olofsson a adaugat ca ar lua in considerare investitiile in Indonezia, unde cel mai mare concurent al sau, Matahari Putra Prima, este de vanzare. „Nu cred ca asta e o oportunitate spectaculoasa, dar o luam in considerare”, spune el.
Intre timp, Carrefour isi ajusteaza costisitorul program de renovare a hypermarketurilor din Europa. Patru din magazinele pilot din Franta, Spania si Belgia au rezultate bune, dar Olofsson spune ca hypermarketul Carrefour Planet din Ecully, langa Lyon, Franta, s-a situat sub asteptari. Planet Retail este noul format de magazine Carrefour, menit sa revigoreze vanzarile retailerului francez.
Potrivit surselor sindicatelor muncitoresti, vanzarile la hypermarketul Ecully au crescut pana acum cu doar 4.7%. La mijlocul lunii septembrie, Olofsson a declarat ca presupune ca Carrefour Planet va genera vanzari aditionale de 18% pana in 2015. Sursele sindicale au raportat o crestere a vanzarilor cu 10.4% la Carrefour Planet in Vénissieux, langa Lyon. Retailerul a amanat renovarea a cinci magazine franceze pana in ianuarie, pentru a evita interferenta cu vanzarile de Craciun. Cea mai mare parte a renovarilor a 500 de hipermarketuri va incepe in aprilie anul viitor.
Sursa: Planet Retail
