Concept: un magazin care vinde doar produse fără ambalaj

Cum ar fi să intri într-un magazin alimentar şi să observi că absolut toate produsele se vând fără ambalaj?

Vânzarea la vrac reprezintă unul dintre trendurile din comerţul alimentar, o alternativă eficientă şi economică pentru consumatori. La vrac se vând atât produse consacrate acestui tip de vânzare precum alune, dropsuri, biscuiţi, cafea, ceai, cât şi produse mai pretenţioase precum paste făinoase, legume&fructe congelate sau produse de patiserie congelată.

Dacă la acest trend adăugăm şi latura ecologică, prin prisma faptului că într-un magazin, indiferent de mărimea acestuia, se acumulează o mulţime de ambalaje, putem să ne dăm seama la ce s-au gândit doi antreprenori din Berlin şi ce idee simplă dar eficientă au avut, creând o experienţă inedită la cumpărături.

Fie că este vorba de fructe, legume sau lapte, toate produsele se livrează într-un ambalaj. În timp ce multe dintre ambalajele de azi pot fi reciclate, realitatea este că de prea puţine ori oamenii le aruncă în recipientele speciale de reciclare. Cei doi antreprenori berlinezi au remarcat faptul că, numai în Germania, se aruncă aproximativ 16 milioane de tone de ambalaje, în fiecare an, aşa că au creat conceptul de magazin „Original Unverpackt„, pentru a oferi clienţilor alimentele într-un mod mai atractiv şi mai prietenos cu mediul.

OU

În loc de rânduri nesfârșite de produse aranjate pe rafturi, absolut toate produsele din magazin vor fi disponibile în containere mari. Cumparatorii îşi vor aduce propriile recipiente pe care le vor umple doar cu cantitatea de care au nevoie.

Peste 600 de produse vor fi disponibile atunci când ineditul magazin „Original Unverpackt” se va deschide la Berlin, printre care se vor găsi inclusiv produse non-alimentare, cum ar fi şampon, pastă de dinți și scutece.

Proiectul a fost pus pe un site german de crowdfunding (stranger de fonduri), iar după numai câteva zile acesta şi-a dublat aproape targetul de finanţare, la trei săptămâni de la debutul campaniei. Singura provocare pentru pentru prima băcănie fără ambalaje o reprezintă poziţionarea, magazinul fiind situat în cartierul Kreuzberg din Berlin, unde chiriile sunt ridicate, iar spațiul este strâmt.

Înainte chiar de a fi inaugurat, proprietarii magazinului „Original Unverpackt” sunt deja întrebaţi despre posibilităţile de achiziţionare a unei francize.

Ideea nu este tocmai nouă. În Londra, în 2007, un grup de antreprenori eco îndrăzneți au creat un supermarket în care ambalajul a fost folosit la un nivel minim. Magazinul cu produse neambalate a inspirat o mulțime de londonezi şi a beneficiat de promovare masivă în presă. În Austin (SUA), un magazin alimentar, numit „in.gredients”, comercializează, de asemenea, produse fără ambalaje. Deşi are o suprafaţă mică de vânzare (1.300 metri patrati), magazinul are, în prezent, un business înfloritor, proprietarii declarând că au clienţi de două ori mai mulţi faţă de aşteptări.

Nu se ştie cât de mare succes va avea acest concept din Berlin, atunci când magazinul se va deschide, dar cei doi antreprenori sunt încrezători că au pe mâini o adevărată mină de aur.

Foto 

retail-FMCG

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

5 comentarii la „Concept: un magazin care vinde doar produse fără ambalaj”

  1. Acest tip de magazin reprezinta un concept foarte bun si cu siguranta si in Romania poate fi un real succes.
    Un astfel de magazin la cheie necesita o investite de 7000eur.
    Cei interesati ne pot contacta pentru detalii.

  2. buna ziua !
    numele meu este ioan rus si sunt din bistrita !
    doresc sa deschid un mag comercializare produse vrac!
    as dori cateva preturi informative pt recipienti gravitationali si cu scafa!

    tel 0744187547

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *