Retailerul elveţian Coop, operatorul reţelei Selgros în Germania, va revizui formatul compact cash & carry, care a fost lansat în Magdeburg în urmă cu doar trei luni, deoarece aşteptările privind vânzările magazinului-pilot nu au fost încă îndeplinite, potrivit raportului Lebensmittel Zeitung. Retailerul a decis, de asemenea, să îngheţe desfăşurarea proiectului noului format, pentru moment.
Magazinele tradiţionale Selgros au o suprafaţă de vânzare de aproximativ 10.000 m², în timp ce noul format compact are aproximativ 7.000 m². Noul concept a fost realizat pentru cel puţin 10 amplasamente din Germania de Est, deoarece dezvoltarea vânzărilor în această regiune întâmpină greutăţi spre deosebire de alte părţi ale ţării. Cu toate acestea, Germania de Est este deosebit de importantă pentru Selgros deoarece operează o treime din reţeaua cash & carry din această ţară.
Selgros intenţionează acum să-şi revizuiască planurile pentru segmentul deja redus al produselor nealimentare, de asemenea, fiind probabile schimbări specifice amplasamentelor.
Cu toate acestea, un al doilea magazin cash & carry pilot, proiectat pentru zonele urbane, inaugurat în Eschborn, în vestul Germaniei, a avut mai mult succes decât cel din Magdeburg. Retailerul a testat un nou concept de magazin gastronomic din noiembrie 2010, un format adaptat clienţilor de bază ai Selgros, înregistrând creşteri semnificative ale vânzărilor. Conceptul urmează a fi implementat în alte 20 de magazine.
Selgros a fost vândut de către Rewe Group partenerul elveţian Coop, tranzacţia devenind efectivă la 10 ianuarie 2011.
