Delhaize Group a achiziționat retailerul sârb Delta Maxi Group

  • de

Delhaize Group, retailerul belgian, a anunţat astăzi, 3 martie 2011, că a încheiat un acord pentru achiziţionarea a 100% din acţiunile retailerului Delta Maxi Group, care operează aproximativ 450 de magazine în cinci ţări din Europa de Sud-Est. Combinată cu operaţiunile sale deja existente în Grecia şi România, achiziţionarea Delta Maxi Group va întări poziţia Delhaize Group ca lider în retailul din Europa de Sud-Est. Reprezentanţi ai companiei se aşteaptă ca valoarea achiziţiei, inclusiv costurile de tranzacţie, să fie acumulate imediat începând din 2011.

Suntem foarte încântaţi de această tranzacţie, care sprijină pe deplin accelerarea ratei de creştere a vânzărilor noastre, una dintre principalele priorităţi ale noii noastre strategii. Delta maxi Group este un retailer puternic construit pe baze foarte dinamice în cinci ţări din sud-estul Europei, o regiune asupra căreia Delhaize Group s-a axat până acum cu dezvoltarea Alfa Beta în Grecia şi Mega Image în România”, a declarat Pierre-Olivier Beckers, Preşedinte şi CEO al Delhaize Group. „Prevedem o creştere semnificativă a veniturilor şi a sinergiilor potenţiale provenite din integrarea acestor noi pieţe în deja existenta afacere europeană. Sud-estul Europei continuă să fie o foarte promiţătoare regiune în termeni economici şi de creştere a potenţialului de consum, ambele suportând dezvoltarea modelului retailului modern. În 2011, vom fi bine poziţionaţi pentru a surprinde aceste oportunităţi de creştere, aşteptându-se ca operaţiunile noastre în şapte ţări sud-est europene să genereze venituri de aproximativ 3.4 miliarde de euro, acoperind o reţea de peste 800 de magazine. Această tranzacţie reprezintă un pas important în reechilibrarea portofoliului nostru geografic între activităţile întreprinse în SUA, Europa şi Asia.

Delta Maxi Group şi-a început activitatea în 2000 şi îşi are sediul la Belgrad, Serbia. În prezent, grupul operează mai mult de 450 de magazine în Serbia, Bulgaria, Bosnia şi Herţegovina, Muntenegru şi Albania. În Serbia, Delta Maxi deserveşte aproximativ 350 de magazine şi este cel mai mare retailer alimentar.

Reţeaua Delta Maxi Group este formată în principal din patru formate de retail alimenta, variind de la magazine de proximitate (aflate sub bannerele Mini Maxi, Piccadilly Express şi Euromax), supermarketuri (aflate sub bannerele Maxi, Piccadilly şi Euromax), magazine tip discount (Tempo Express), până la hypermarketuri (Tempo). Venitul anual estimat de Delta Maxi Group pentru 2011 se ridică la o valoare de aproximativ 1,4 miliarde de euro şi speră ca venitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare să atingă suma de 85-90 milioane de euro. Delta Maxi Group are aproape 15 000 de angajaţi pe toate cele cinci pieţe pe care operează.

Achiziţionarea Delta Maxi Group este supusă unor condiţii stabilite de comun acord, incluzâd aprobarea de către autorităţile de control al fiziunii din Serbia, Bulgaria, Muntenegru şi Albania. Se aşteaptă ca tranzacţia să fie finalizată în al treilea trimestru al anului 2011.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *