Delhaize Group își crește cota de piață în România

Retailerul belgian Delhaize Group, care deţine în România reţeaua de supermarketuri Mega Image, a raportat azi, 7 august, vânzări peste aşteptări în SUA, creşterea cotei de piaţă în Grecia şi România, rezultate negative în Serbia şi scăderea cotei de piaţă în Belgia, în al doilea trimestru din 2014.

MEGA-IMAGEVânzările la magazinele deschise de peste un an în SUA, unde grupul realizează 60% din venituri, au crescut cu 3,3% în trimestrul doi din 2014, depăşind estimările analiştilor, care se aşteptau la un avans de 2,5%. În SUA, Delhaize operează reţelele de supermarketuri Food Lion şi Hannaford.

La nivelul grupului, profitul operaţional a scăzut cu 11% în perioada aprilie-iunie 2014, la 178 milioane de euro (238,2 milioane de dolari), în timp ce analiştii prognozau 169 milioane de euro.

Delhaize a reafirmat că în 2014 intenţionează să facă cheltuieli de capital de 625 milioane de euro şi are ca obiectiv deschiderea a 180 de noi magazine.

În Belgia, unde Delhaize concurează cu Ahold, Colruyt, Carrefour, Aldi şi Lidl, vânzările la magazinele deschise de peste un an au scăzut cu 1,2% iar cota de piaţă s-a redus.

Delhaize a înregistrat costuri de 150 milioane de euro la operaţiunile din Serbia, din cauza continuării declinului vânzărilor şi a scăderii încrederii consumatorilor.

În iunie, Delhaize a anunţat un plan de restructurare care ar putea să se concretizeze prin concedierea colectivă a 2.500 de angajaţi şi închiderea unui număr de 14 magazine nerentabile din Belgia.

Grupul a explicat că în raport cu principalii săi competitori (Carrefour, Colruyt, Aldi şi Lidl) subsidiara Delhaize Belgique se confruntă cu un handicap în materie de costuri structurale legate de condiţiile de muncă şi remuneraţie, estimând că diferenţa de costuri este una cuprinsă între 15% şi 30%.

De asemenea, Delhaize a informat că vrea să-şi întărească poziţia pe piaţa din Belgia prin investiţii de 450 milioane de euro pentru formarea de personal, logistică şi e-commerce.

La sfârşitul anului trecut, Delhaize avea aproximativ 3.500 de magazine la nivel global.

În România, Delhaize Group este prezent prin lanţul de supermarketuri Mega Image, cu o reţea ce cuprinde 326 de magazine în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe, sub mărcile Mega Image (160), Shop&Go (110) şi AB Cool Food (1).

Sursa: Agerpres

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,839 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Delhaize Group își crește cota de piață în România
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. Iustin Munteanu 8 august 2014, 10:42

    In articolul de acum 2 zile referitoare la preluare Angs, ati specificat ca reteaua Mega Image detine 326 de magazine. Acum in articol spuneti ca este vorba de 271 magazine. Nu este nici o cifra corecta. Este vorba de 311 magazine.
    Daca nu va verificati informatiile , macar nu va contraziceti la doua zile distanta. Mai jos link-ul cu respectivul articol .
    http://www.retail-fmcg.ro/retail/retail-national/mega-image-preia-cele-20-de-magazine-angst-din-bucuresti.html?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter+zilnic

    Răspunde
    • Claudiu Ciobanu 8 august 2014, 19:09

      Iustin, ai dreptate pe jumătate. E greşită cifra de 271 de magazine, în acest articol. Am corectat. Dar cifra exactă este de 326 de magazine, conform Mega Image. Deci în articolul cu preluarea Angst cifra este corectă. Mulţumesc pentru atenţionare.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: