Delhaize Group isi mentine cresterea si in trimestrul trei

Retailerul belgian Delhaize Group a inregistrat o crestere a vanzarilor de 0.8% la acelasi curs de schimb valutar, in al treilea trimestru din 2010 (iulie-septembrie). La cursul actual, vanzarile au crescut cu 8.6%, insemnand 5.3 miliarde de € (6.9 miliarde de $) din cauza consolidarii dolarului american cu 10.8% fata de euro, comparativ cu al treilea trimestru al anului 2009. Cresterea vanzarilor organice a fost de 0.7% pentru acelasi trimestru.

Pe piata de origine belgiana, vanzarile au crescut cu 2.8% datorita deschiderii de noi magazine, cu vanzari comparabile. Reteaua Alfa Beta s-a comportat bine, generand o crestere de 5% si continuand sa castige cota de piata intr-un mediu economic foarte dificil. In Romania si Indonezia, Delhaize a realizat vanzari cu cresteri solide de 19.7% la acelasi curs de schimb valutar. Retailerul a confirmat asteptarile din anul 2010 ca urmare a tendintelor de scadere a vanzarilor – care s-au mai imbunatatit oarecum in Statele Unite – si datorita deschiderii de noi magazine, care au crescut vanzarile in Belgia in al treilea trimestru.

Profitul operational a crescut cu 9.5%, la cursul de schimb actual, adica la 249 milioane de € (324.3 milioane de $). Marja operationala a ramas stabila la 4.7% din venituri, in principal ca urmare a eforturilor de reducere a costurilor care compenseaza marja negativa a vanzarilor si sustine investitia facuta in Food Lion. „Tendinta pozitiva a Statelor Unite combinata cu performante puternice in Belgia si Grecia ne permite sa generam un marja de profit operational stabila.”, spune directorul executiv Delhaize Group, Pierre-Oliver Beckers. Cu toate acestea  el a adaugat ca mediul economic competitiv ramane dificil, in special in sud-estul Statelor Unite, unde functioneaza magazinele Food Lion.

Delhaize Group a incheiat al treilea trimestru cu o retea de vanzari de 2.760 de magazine, cu un plus de 20 de magazine, comparativ cu trimestrul precedent si cu 63 mai multe decat in al treilea trimestru al anului anterior.

In Romania Delhaize Group opereaza  reteaua de supermarketuri Mega Image, una dintre primele retele de supermarketuri aparute pe piata locala si reteaua de magazine tip low cost Red Market, lansata anul trecut. In prezent, Mega Image este unul din cele mai mari lanturi de supermarketuri din Romania si cel mai mare lant din Bucuresti. Reteaua cuprinde 66 de magazine, dintre care 11 Red Market si activeaza in Bucuresti (inclusiv Ilfov), Ploiesti, Constanta, Brasov si Targoviste.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *