Al treilea cel mai mare discounter din lume, retailerul spaniol Distribuidora Internacional de Alimentacion SA (Dia), a ajuns la un acord cu retailerul francez Carrefour prin care îşi vinde reţeaua de 800 de magazine pe care le opera în Franţa, pentru o sumă de 600 milioane de euro, conform unui comunicat emis de către ambele companii.
Dia a făcut parte din Carrefour până în anul 2011 când Carrefour s-a separat de Dia ca parte a unui plan de a se concentra pe îmbunătățirea activității din ţara de origine, Franţa, cea mai mare piaţă a sa, după un deceniu în care vânzările nu au fost satisfăcătoare.
DIA, care avea la finalul lui 2013 un număr de 7.328 de magazine la nivel mondial, se va concentra pe creșterea de pe alte piețe cum ar fi Iberia, Argentina și Brazilia, în timp ce, în paralel, va închide o parte dintre magazine din China.
Anul trecut, Dia şi-a vândut magazinele din Turcia către Yildiz Holding AS, încheind o prezență de 14 ani în această țară. În afară de Spania şi de pieţele amintite mai sus, retailerul spaniol Dia mai este prezent şi în Portugalia.
Cele 800 de magazine Dia din Franţa totalizează o suprafaţă de vânzare de 550.000 mp şi au realizat vânzări, în 2013, în valoare de 2,3 miliarde de Euro.
Această tranzacție va contribui la creșterea rețelei de magazine Carrefour multichanel din piața sa internă și ar permite retailerului Carrefour să vină în întâmpinarea cerinţelor clienților săi prin oferirea de servicii adaptate la evoluția obiceiurilor de consum.
Finalizarea tranzacției este condiționată de semnarea acordurilor finale, în urma consultărilor cu organismele reprezentative ale angajaților DIA Franţa și de aprobarea autorităţilor de reglementare a concurenţei.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
