Cel mai mare retailer alimentar din Germania, Edeka, se va concentra pe creşterea organică, ca urmare a încercarii eşuate de a prelua concurentul regional Dohle. Potrivit Lebensmittel Zeitung, strategia de creştere a retailerului Edeka se bazează pe trei piloni: magazine noi, procese mai eficiente şi crearea de sinergii între toate diviziile Edeka şi divizia sa de discount, Netto.
Edeka vrea să acopere golurile de pe harta reţelei sale de magazine, deschizând mai multe magazine, în special în North-Rhine/Westphalia, în zona Munchen şi în Rin / Main, regiunea din jurul Frankfurt. Edeka nu exclude varianta să implementeze conceptul său Netto în pieţe din străinătate, dar nu pe termen scurt sau mediu.
Conform informaţiilor deţinute de Lebensmittel Zeitung, vânzarile nete ale Edeka au crescut cu aproximativ 4% anul trecut, la aproape 39 miliarde de euro, iar vanzarile Grupului la mai mult de 43 miliarde de euro. Cifra de afaceri a Netto, discounterul lui Edeka, a crescut cu 4% (2,8% net), pentru a 10.3 miliarde de euro.
Edeka îşi va publica oficial rezultate din 2010 la sfârşitul lunii aprilie.
