Hypermarketurile își păstrează și în 2010 poziția dominantă pe piața din Cehia

În 2010, majoritatea consumatorilor cehi, adică 43%, s-a aprovizionat din hypermarketuri, după cum relevă studiul comportamentului cumpărătorului realizat anual de către GFK Incoma, citat de PMR. Potrivit acestuia, lanţurile de hypermarketuri şi-au păstrat poziţia dominantă pe piaţa cehă a bucurilor de larg consum. Magazinele de tip discount au terminat pe poziţia secundă, 25% dintre cehi catalogându-le drept locul preferat de unde îşi fac cumparăturile. Magazinele mici, la fel şi supermarketurile, au avut o cotă egală de 15% fiecare.

Aşa cum a dezvăluit sondajul, hypermarketurile au continuat să câştige clienţi prin oferirea unei game largi de produse. Reducerile au atras cehii printr-o combinaţie de preţuri convenabile şi calitate rezonabilă. S-a mai constatat, de asemenea, că cehii preferă supermarketurile ca urmare a disponibilităţii şi a mediului plăcut în care îţi poţi face cumpărăturile. Cele mai populare locuri în care s-au făcut cumpărături pentru aprovizionarea cu alimente în 2010 au fost Kaufland, Albert, Penny Market, Tesco, Lidl.

Ediţia precedentă a sondajului, realizată la mijlocul anului 2010, a înfăţişat o imagine similară. Lanţurile de hypermarketuri au fost, de asemenea, destinaţia dominantă a cumpărătorilor, 41% dintre cei intervievaţi mărturisind că preferă să se aprovizioneze de acolo. Magazinele de tip discount au terminat, de asemenea, pe poziţia secundă, tot cu 25%. Cu toate acestea, sondajul precedent a subliniat importanţa tot mai mare a magazinelor de tip discount pe piaţa cehă graţie preţurilor atractive, situarea lor în apropierea zonelor rezidenţiale, precum şi sporirea numărului lanţurilor magazinelor de tip discount pe teritoriul ţării, făcându-le astfel mult mai accesibile unui număr tot mai mare de clienţi.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *