ZaharulOradea

Industria internațională a bunurilor de larg consum se adaptează în funcție de piața asiatică

China este una din cele mai mari piețe de desfacere din lume, iar retailerii internaționali nu puteau să piardă din vedere acest lucru.

Cu toate acestea, creșterea prețului la combustibil precum și competiția demnă de luat în considerare a retailerilor locali, sunt factori de care ar trebui să se țină seamă și care vor cauza, cu siguranță, o restructurare a strategiei retailerilor internaționali pe piața asiatică în general.

Chiar dacă pe piața asiatică s-a înregistrat o stagnare, trebuie să se ia totuși în considerare faptul că previziunile în ceea ce privește PIB-ul sunt mai optimiste decât cele din Europa sau SUA. Inflația în Asia se află într-o ușoară scădere, însă rămâne o problemă în numeroase țări precum India, Vietnam și Indonezia. Inflația crescută din regiune a condus la o scădere a puterii de cumpărare și a schimbat în același timp obiceiurile de consum. Clienții au devenit extrem de atenți cu banii cheltuiți, iar retailerii au fost obligați, de exemplu,  să aducă în prim-plan mai multe tipuri de promoții inovative.

Pe piața alimentară din Asia sunt prezenți din abundență atât jucătorii locali, cât și retailerii tradiționali. Din perspectiva vânzărilor, piața asiatică este dominată de operațiunile retailerilor japonezi I Holdings, Seven și AEON. Alți jucători importanți sunt retailerii chinezi China Resource Enterprises and Wumart, care au înregistrat una din cele  mai mari creșteri din zona, cu o creștere anuală de 22% și 21% în 2011.

Situația economică globală a influențat performanțele retailerilor Wallmart, Carrefour și Tesco și i-a obligat să îşi revizuiască strategiile de afaceri, în special pe piața din China.

Evoluția Wallmart înregistrată pe piața asiatică este mai bună decât cea înregistrată de Carrefour și Tesco, cei doi retaileri europeni. Pentru anul viitor, retailerul american a anunțat deschiderea a încă 100 de magazine în China, lucru care denotă o implicare crescută a retailerului pe această piață.

Totodată, cu un procent de peste 45% de utilizatori de internet la nivel mondial, Asia este o oportunitate semnificativă pentru retailerii care activează în mediul online. Walmart a cumpărat 51% din acțiunile celui mai mare retailer online din China, Yihaodian, acțiune care oferă un avantaj incredibil pieței de retail din SUA. Retailerii francezi Carrefour și Auchan furnizează deja servicii online pe piața asiatică, primul având un serviciu de livrare acasă implementat în Shanghai și Beijing, iar al doilea pregătind un concept prin care clienții pot comanda online și ridica ulterior produsele din magazin.

Industria internațională a bunurilor de larg consum se adaptează și își reexaminează strategiile în funcție de piața asiatică. Așa cum am observat, oportunități există atât în ceea ce privește magazinele fizice, cât și canalele online și, cu siguranță, cursa retailerilor pe această piață se află la început și trebuie urmărită în continuare.

Sursă: IGD.com

Nou pe site! Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,058 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Industria internațională a bunurilor de larg consum se adaptează în funcție de piața asiatică
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: