Marca privată „Billa” întâmpină rezistență în Austria

Preşedintele Comitetului Austriac al Concurenţei (Wettbewerbskommision), Klaus Wejwoda, are în vedere recomandarea unei investigaţii amănunţite a sectorului retail alimentar pentru anul viitor, ca urmare a prezenţei tot mai mari a mărcilor private pe rafturile retailerilor. „Dezvoltarea propriilor branduri (ale retailerilor) este foarte dramatică”, a declarat acesta pentru cotidianul Wiener Zeitung. Comitetul Concurenţei este un consiliu recunoscut cu un mandat prevăzut de lege pentru a sugera o dată pe an subiecte prioritare Agenţiei Federale a Concurenţei (Bundeswettbewerbsbehörde).

Declaraţia soseşte pe fundalul introducerii pe piaţă a noii mărci private „Billa”, aparţinând rţelei de supermarketuri cu acelaşsi nume, care va înlocui brandul „Quality First” şi câteva alte produse de marcă. „Vom vedea care dintre mărcile puternice va învinge şi care vor fi delistate. De asemenea, se vor avea în vedere şi brandurile mai slabe, secundare, terţiare şi cuaternare”, a spus presei Directorul Billa, Josef Siess. Potrivit cotidianului, această mişcare înseamnă că mai mulţi producători austrieci vor trebui să decidă dacă îşi crează propriul brand sau dacă vor fi delistati.

„Deşi oferim o reducere de 10-20% la produsele noastre, am câştiga mai mult prin crearea unr mărci proprii decât folosind mărcile producătorilor. Acest lucru nu face decât să demonstreze cât de ridicate sunt standardele producătorilor”, a adăugat Siess. Pentru o mare parte dintre gamele oferite, marjele ar trebui să se afle într-un interval de două cifre, cu excepţia produselor lactate.

Cu toate acestea, Wejwoda a făcut referire la o calculare a preţului din 1999, când retailerii au avut o marjă de 14% pentru laptele integral, comparativ cu 28% în zilele noastre. După cum deja s-a anunţat, momentan Billa se ocupă cu introducerea propriei mărci „Billa”în Austria şi urmează să testeze piaţa din Italia. Până la sfârşitul acestui an, Billa vrea să deţină 250 noi sortimente de produse alimentare, fiecare cu caracteristici suplimentare care să le distingă de produsele economice Clever. „Până acum nu am avut nici un brand propriu pe segmentul de preţ mediu”, a spus Siess.

Sursa: PlanetRetail

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *