Cu renuntarea activitatilor sale in Maroc operatorul en-gros din Düsseldorf Metro Cash & Carry isi dezvolta in mod constant optimizarea portofoliului orientat strategic. Retailerul marocan. Label Vie, va prelua toate activitatile, inclusiv cele 8 magazine, incepand cu 30 noiembrie 2010.
„Nu a fost o decizie usoara”, a spus Joël Saveuse, director executiv Metro Cash & Carry Europa / MENA si membru al consiliului de administratie Metro Group. „Nu vedem o crestere suficienta si durabila sau o perspectiva a expansiunii pentru conceptul specific afacerii din Maroc. Label Vie a oferit un concept de viitor coerent pentru magazinele noastre, precum si un pret atractiv”. Saveuse a adaugat: „Aceasta iesire de pe piata demonstreaza si ca noi comparam in mod constant portofoliul tarii noastre cu tintele de venit si ca nu vom ezita sa aplicam reduceri severe”.
MCC Maroc a atins vanzari de 208 milioane de € in 2009 si are in jur de 1400 de angajati. Label Vie intentioneaza sa pastreze aceste joburi. Compania deja opereaza 32 de supermarketuri si 2 hipermarketuri in Maroc si este franciza locala a retailerului francez Carrefour. Label Vie planuieste sa transforme cele 8 magazine Metro in hipermarketuri. Volumul tranzactiei se ridica la 120 milioane de €, Metro Group urmand sa primeasca o contributie EBIT de ordinul zecilor de milioane de € din aceasta cedare.
Metro Cash & Carry preluase afacerea marocana in 1998 in cursul achizitiei activitatilor europene din asocierea cu partenerul olandez SHV.
Cu aproximativ 360 de magazine in 31 de tari, Metro Cash & Carry este lider international de piata in vanzarile en-gros cu autoservire. Cu mai mult de 100 000 de angajati in intreaga lume, compania a realizat vanzari de aproximativ 31 miliarde de € in 2009. Metro Cash & Carry este o divizie de vanzari a Metro Group, unul din cei mai mari retaileri internationali. In 2009, compania a atins vanzari de aproximativ 66 miliarde de €. Compania are un efectiv de aproximativ 290.000 de angajati si opereaza mai mult de 2.100 de magazine in 34 de tari. Performantele sale sunt bazate pe puterea marcilor, care opereaza independent in segmentele respective de piata: Metro Cash & Carry /Makro Cash & Carry, hipermarketurile Real, Media Markt si Saturn – lider de piata european in produse electronice, si magazinele Galeria Kaufhof.