METRO Cash & Carry îşi continuă dezvoltarea în anul fiscal 2011, extinzându-şi şi mai mult portofoliul internaţional de 30 de ţări. Vânzările au crescut uşor, cu 0,2 % (1,4 % în moneda locală) până la 31,2 miliarde Euro, deoarece ieşirea din piaţa din Maroc a afectat profitul. Profitul înainte de dobânzi si impozite (EBIT), înainte de a lua în calcul factorii speciali, a crescut semnificativ cu 4,0 % la 1,148 miliarde Euro.
Compania operează acum peste 700 de magazine tip cash & carry în întreaga lume, prin canale de vânzări diversificate, cota vânzărilor internaţionale METRO Cash & Carry crescând din nou de la 82,9 % la 83,5 % în 2011.
Pe piaţa din Germania, vânzările au scăzut cu 2,8 % la 5,2 miliarde Euro, în special din cauza retragerilor unor investiţii, în timp ce vânzările Like-for-Like (nete) au crescut uşor, cu 0,1 %. În total, marjele de îmbunătăţire din acest context, programul de creştere a eficienţei şi valorii, Shape 2012, precum şi cota de vânzări în creştere a mărcilor private, au contribuit substanţial la creşterea distinctă a EBIT.
Aspiraţia companiei de dezvoltare la nivel internaţional a atins încă o etapă în 2011, prin inaugurarea internaţională cu numărul 700, care a avut loc în luna noiembrie, în Istanbul. În total, 37 de magazine noi au fost deschise pentru a extinde reţeaua la 728 de locaţii în întreaga lume, la finalul anului 2011.
Serviciul de livrări a demonstrat performanţe constante de-a lungul anului, generând vânzări de aproximativ 1,6 miliarde Euro, o creştere cu 47,4 % în raport cu 2010. Produsele marcă proprie au câştigat mai mult teren, crescând cota de vânzări la 15,7 %, printr-o creştere cu 2,4 % faţă de anul precedent.
Compania Metro Cash & Carry, cu sediul în Düsseldorf, şi-a anunţat noua structură de conducere la începutul acestei luni. Cele două divizii curente, şi anume, „Europe & MENA” şi „Asia, CIS & New Markets”, vor fuziona într-un singur Management Board cu responsabilitate globală, avându-l în fruntea sa pe CEO Frans Muller, începând cu 1 aprilie 2012.
În România, METRO Cash & Carry a deschis în 2011, 2 magazine noi şi a realizat vânzări de 1,059 miliarde Euro. Acum, METRO Cash & Carry operează o reţea de 32 magazine, având 5.615 angajaţi în România. „Suntem satisfăcuţi de modul în care s-a dezvoltat afacerea noastră în 2011 şi avem încredere că poziţia noastră de lider în sectorul comerţului en-gros va fi consolidată în continuare în acest an cu acţiuni şi proiecte eficiente, concentrate pe clienţi noştri“, a spus Dusan Wilms, Director General METRO Cash & Carry România.
Vânzările METRO GROUP în 2011 au scăzut uşor cu 0,8 % la 66,7 miliarde Euro, iar în moneda locală, doar cu 0,2 %. În special, criza datoriilor suverane, rata de şomaj ridicată şi programele de austeritate din multe ţări europene au determinat o reţinere în cumpărare din partea consumatorilor. EBIT, înainte de a lua în calcul factorii speciali, a atins 2,37 miliarde Euro (-1,8 %) şi a corespuns, aşadar, aşteptărilor. „Condiţiile macroeconomice din multe ţări s-au înrăutăţit vizibil în comparaţie cu 2010. În ciuda acestui fapt, am reuşit să menţinem vânzările grupului şi EBIT înainte de a lua în calcul factorii speciali, la aproape aceleaşi niveluri record ca şi în anul precedent”, a declarat Olaf Koch, Chairman al Management Board METRO AG.
