Concernul METRO GROUP a încheiat anul financiar 2010 cu rezultate financiare record. EBIT- profitul înainte de dobânzi si impozite – înainte de a lua în calcul factorii speciali, a crescut cu 19,3% până la valoarea de 2,415 miliarde euro.
Aportul programului Shape 2012 privind cresterea eficienţei si valorii rezultatelor financiare obţinute a sporit de la începutul programului la 527 milioane euro. „Am obţinut rezultate financiare record pe parcursul celei mai mari transformări din istoria societăţii si la finele unei perioade de criză economică severă. La mijlocul programului Shape 2012 putem declara că suntem mai puternici decât înainte de apariţia crizei“, a declarat Dr. Eckhard Cordes, presedintele consiliului de administraţie al concernului METRO AG.
Cifra de afaceri a METRO GROUP a crescut în anul comercial 2010 cu 2,6% până la valoarea de 67,3 miliarde euro (în moneda naţională: +0,9%).
În Germania cifra de afaceri, corectată cu impozitele aferente de la locaţiile respective si cu retrageri ale unor investiţii, a atins nivelul perioadei aferente din anul precedent. Înainte de corectare, cifra de afaceri, condiţionată de vremea nefavorabilă din perioada Crăciunului a scăzut cu 1,4% până la valoarea de 26,1 miliarde euro.
Cifra de afaceri pe plan internaţional, dimpotrivă, a crescut cu 5,4% (în moneda naţională : +2,5%).
În Europa de Vest (fără a pune la socoteală Germania) cifra de afaceri a crescut cu 2,8% până la valoarea de 21,5 miliarde euro (în moneda naţională: +2,1%).
În Europa de Est cifra de afaceri a crescut si datorită efectelor cursului de schimb valutar cu 7,1% până la valoarea de 16,9 miliarde euro (în moneda naţională: +1,5%).
Afacerea în Asia /Africa a avut în anul comercial 2010 o dezvoltare îmbucurătoare. Cifra de afaceri a crescut cu 17,3% până la valoarea de 2,7 miliarde euro (în moneda naţională: +12,9%). „Prin aceasta lista proiectelor internaţionale ale concernului METRO GROUP a fost confirmată din nou“, a declarat Cordes.
In 2010 Metro Group a deschis 100 de noi magazine, iar pentru anul 2011 sunt planificate alte peste 110 noi puncte de vanzare.
Intrarea pe piaţă din Indonezia este planificată pentru anul 2012.
Iată câţiva indici selectaţi pentru concernul METRO GROUP România pentru 2010:
2009 | 2010 | schimbare | ||
METRO GROUP | Vânzări (milioane euro) | 1,897 | 1,831 | -3,5% |
Magazine | 48 | 51 | +3 | |
Angajaţi * | 14.844 | 13,558 | – 1,286 | |
Metro Cash & Carry | Vânzări (milioane euro) | 1.226 | 1,137 | -7.3% |
Magazine | 24 | 26 | +2 | |
Angajaţi * | 5,731 | 5,716 | – 15 | |
Real | Vânzări (milioane euro) | 671 | 694 | + 3.4% |
Magazine | 24 | 25 | + 1 | |
Angajaţi * | 8,736 | 7,482 | – 1,254 |
*conform capetelor de tabel la data de referinţă 31.12.2010