CEO-ul companiei Metro Group, deţinătoarea diviziei Metro Cash & Carry, Eckhard Cordes, a declarat într-un interviu acordat în New Delhi că India, împreună cu China şi Rusia, reprezintă una dintre principalele trei pieţe de desfacere ale companiei germane în următorii ani. Metro plănuieşte să deschidă 50 de noi magazine de tip cash & carry până în 2015 în India, potrivindu-şi ritmul de expansiune în China, ţara cu cea mai rapidă creştere eonomică.
Metro Cash & Carry şi-a lansat operaţiunile în India în 2003 şi gestionează în prezent şase magazine pe teritoriul acestei ţări. Compania se concentrează pe expansiunea internaţională, în principal pe pieţele emergente din Europa Centrală şi de Est, cum ar fi Rusia, dar şi în Asia şi Africa unde se înregistrează un uriaş potenţial de extindere comparativ cu pieţele adulte din Europa de Vest unde majoritatea formatelor au atins un nivel de saturare.
Metro plănuieşte să deschidă magazine tip cash&carry în India, a doua economie cu potenţial de creştere a lumii şi unde legile locale interzic companiilor străine să deschidă lanţuri de magazine multi-brand, ideea sosind pe fundalul existenţei unor planuri similare ale competitorilor.
„Obiectivul nostru de a deschide 50 de magazine până în 2015 nu va fi sfârşitul, deoaree vedem un potenţial pentru un număr de trei cifre pentru magazinele noastre din această ţară”, a spus Cordes fără a specifica cu exactitate obiectivul sau perioada de timp. „Sunt de părere că potenţialul afacerilor cash & carry în India, în cazul în care se realizează corect, este uriaş.”
Acest format înregistrează un asemenea succes în India, deoarece există potenţial pentru 12 milioane de magazine de tip mom and pop – un grup de magazine cash&carry centrate pe consumatori. Există, de asemenea, o creştere şi în domeniul HoReCa.
Cordes a recunoscut că retailerul german a reacţionat „foarte lent” în ceea ce priveşte extinderea magazinelor sale pe piaţa indiană. „Motivul principal este legat de faptul că în primii ani nu am fost capabili să stabilim un model de succes din cauza a numeroase alte motive”, a spus el. „Apoi, criza financiară a lovit şi am redus investiţiile la nivel global.” În ultimii opt ani, Metro a investit aproximativ 100 milioane de euro în lansarea a şase magazine tip cash & carry. Investiţia în fiecare magazin se va micşora pe măsură ce compania va deschide magazine mai mici în anii care vor urma, a mai spus Cordes.
În plus, Metro intenţionează să creeze trei centre pentru departamentele de contabilitate, câte unul în Germania, India şi Polonia, pentru operaţiunile sale centralizate pentru piaţa internă, reducând 250 de locuri de muncă în Germania şi mutându-le în Polonia şi India.
Sursa: Planet Retail