Metro Group raportează creșteri în vânzări la toate diviziile în 2010

Potrivit cifrelor preliminare și neauditate, vânzările METRO Group din anul financiar 2010 au crescut cu 2,6%, ajungând la suma de 67,3 miliarde euro. „Privind în urmă, anul 2010 a fost unul de succes pentru companie. Am împins, în mod consecvent, programul nostru de sporire a eficienței și a valorii, Shape 2012. Astfel, am reușit să punem bazele  expansiunii internaționale.” a declarat Directorul General al METRO Group, Dr. Eckhard Cordes.

Vânzările în Germania au scăzut cu 1,4%, atingând doar suma de 26,1 miliarde euro. Vânzările internaționale din anul financiar 2010 au crescut cu 5,4%, iar vânzările în moneda locală cu 2,5%.

Vânzările din Europa de Vest, mai puțin Germania, au crescut în 2010 cu 2,8% ajungând la suma de 21,5 miliarde euro (în moneda locală reprezentând o crestere de 2,1%), iar în Europa de Est vânzările au crescut cu 7,1%, pe durata întregului an, ajungând la suma de 16,9 miliarde euro. În moneda locală, creşterea vânzărilor s-a ridicat la 1,5%. Datorită expansiunii sale internaţionale timpurii METRO GROUP ocupă poziţia de lider de piaţă în fiecare din cele mai puternice trei economii din Europa de Est: Rusia, Turcia şi Polonia, beneficiând tot mai mult din dezvoltarea acesteia.

Afacerile din Asia/Africa au indicat o evoluție foarte placută de a lungul anului financiar 2010, aici vânzările crescând cu 17,1% atingând suma de 2,7miliarde euro (în moneda locală reprezentând o crestere de 12,7%). În anii următori, METRO Group își propune creșterea ritmului de expansiune în regiunile cu dezvoltare ridicată din Asia, China, în special, reprezentând un punct de interes maxim pentru investiții în cele doua divizii de vânzări Metro Cash & Carry și Media-Saturn.

Sales2009
(€ billion)
2010
(€ billion)
ChangeChange in local curr.
METRO GROUP65.567.32.6%1.0%
Germany26.526.1-1.4%-1.4%

Western Europe  (excl. Germany)

20.921.52.8%2.1%
Eastern Europe15.816.97.1%1.5%
Asia/Africa2.32.717.1%12.7%


Ca urmare a celor 80 de magazine noi deschise în 2009, în anul 2010 au fost deschise 100 de magazine în 25 de țări. Efectele pozitive de creștere a valutei au contribuit deasemenea la creșterea vânzărilor; și vânzările în moneda locală au cunoscut o creștere de 1%.

31 Dec 2009New store openings 2010Closures/ disposals 201031 Dec 2010Change (absolute)
Metro Cash & Carry668+38-19687+19
Real441+2-14429-12
Media M. / Saturn818+60-1877+59
Galeria Kaufhof141-3138-3
Sonstige59-590-59
Total2,127+100-962,131+4

În 2010, vânzările diviziei Metro Cash&Carry au crescut cu 1,6% ajungând la suma de 31,1 miliarde euro, înregistrând un ușor declin în moneda locală de 0,6 procente. Referindu-ne la vânzările nete, acestea au înregistrat un ușor declin de 1,7%, pe când cele ale diviziei Real au crescut cu 1,8%, atingând suma de 11,5 miliarde euro și a înregistrat și o mică creștere în vânzările în moneda locală, de 0,2 %.

„În 2011 totul se rezumă la continuarea căii de creștere dinamică. Dezvoltarea noastră profitabilă va accelera pe baza unei expansiuni puternice și câștiguri productive datorită programului Shape 2012, „ a mai spus Cordes.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,921 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Metro Group raportează creșteri în vânzări la toate diviziile în 2010

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: