Noile drepturi ale consumatorilor online sunt cu un pas mai aproape de realizare

Consumatorii online sunt din ce în ce mai aproape de a obţine drepturi pan-europene, la scurt timp după ce miniştrii Uniunii Europene au aprobat proiectele de lege, conform KamCity. Normele propuse au ca ţintă companiile care vând produse online în oricare din cele 27 de state membre ale Uniunii.

Conform acestor norme, de acum înainte consumatorilor le vor fi oferite detalii complete ale achiziţiilor, incluzând taxele şi costurile transportului. Consumatorii vor beneficia şi de o perioadă de 14 zile în timpul căreia se pot răzgândi cu privire la achiziţie, fiind propuse şi reguli privind retragerea de la vânzare.

Cu toate acestea, noile iniţiative sunt mult mai puţin stricte decât propunerile originale, prezentate în 2008, care s-au confruntat cu o opoziţie masivă. Noul proiect nu include secţiuni care se ocupă cu garanţii sau clauze contractuale abuzive, iar drepturile obişnuite se vor aplica doar vânzărilor efectuate la distanţă, cum ar fi cumpărăturile online sau vânzările în afara contractului.

UEAPME, forul care reprezintă meşteşugarii şi întreprinderile mici, a declarat că salută aceste modificari, dar continuă să fie preocupat de faptul că micii întreprinzători care se deplasează la clienţi pentru a evolua volumul de muncă vor fi supuşi unor cerinţe serioase, în timp ce consumatorii vor avea la dispoziţie două săptămâni să renunţe la contract chiar dacă ei sunt cei care au solicitat vizita.

Între timp, grupul-umbrelă Beuc a afirmat că noile proiecte de lege nu sunt suficient de puternice pentru a aborda probleme existente, adăugând că: „În ciuda existenţei unei astfel de pieţe ieftină şi aflată în creştere, europenii nu beneficiază de existenţa unor reguli clare sau căi potrivite de redresare în cazul în care lucrurile vor merge prost.”

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,833 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Noile drepturi ale consumatorilor online sunt cu un pas mai aproape de realizare
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: