Diamant

O imagine amestecată a pieței europene de retail

Eurostat a realizat o analiză a vânzărilor din retail din întreaga Europă, după dezvăluirea ultimelor cifre oficiale.

În luna noiembrie, vânzările au scăzut în cele 16 țări care au utilizat moneda euro la acea dată, cu 0,8% față de luna octombrie, dar au crescut cu 0,1% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, luate în ansamblu, vânzările din luna noiembrie au scăzut cu 0,4% față de luna anterioară, dar au crescut cu 0,8% față de luna octombrie 2009. De asemenea, creșterea anuală în sectorul nealimentar a fost de 2%.

În aceeasi zonă euro, Portugalia a înregistrat cel mai mare declin al vânzărilor de la o lună la alta. Vânzările pe retail din această țară au scăzut cu 4,2% în noiembrie, comparativ cu luna octombrie. Scăderea vânzărilor din retail din Portugalia se produce pe fondul continuării eforturilor demarate de guvernul portughez pentru a încerca să reducă deficitul public al țării.

Prin contrast, Malta a înregistrat cea mai mare creștere, de peste 5,5%.

Zona euro are acum 17 state membre, după ce Estonia a adoptat moneda unică la 1 ianuarie 2011. Dintre aceste țări, față de anul trecut, comerțul total cu amănuntul a crescut în 12 state și a scăzut în 5. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în Polonia (+11,8%), Letonia (+8,1%) și Estonia (+7,5%), iar scăderile cele mai semnificative au avut loc în România (-8,9%), Bulgaria (-5,2%) și Portugalia (-4,7%).

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,987 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » O imagine amestecată a pieței europene de retail

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: