Performanță solidă pentru Grupul Auchan în primul semestru al anului

În primul semestru din anul 2013, veniturile consolidate ale Grupului Auchan, exceptând taxele, au crescut cu 3,4% pentru a ajunge la 23,1 miliarde de euro. Cifra de afaceri a Grupului cu taxe creşte cu 4%, calculată la un curs de schimb constant, expansiunea contribuind cu 4,4 puncte procentuale.

02-intrare hipermarket-2Cifra de afaceri cu taxe a tuturor magazinelor din grup ajunge la 29,8 miliarde de euro, în creştere cu 3,9% în comparație cu primul semestru al anului 2012. Din cauza situației defavorabile a mediului economic din zona euro, situația este contrastantă, cu o scădere a cifrei de afaceri în Franța (-0,9%) și în Europa de Vest fără Franța (-2,9% ) și o creștere puternică în Europa Centrală și de Est și în Asia (+14,0%).

Datorită creșterii marjei comerciale (la 23,0% din cifra de afaceri fată de 22,7% în iunie 2012) şi a controlului cheltuielilor de exploatare curentă, EBITDA progresează cu 4,4% în comparație cu primul semestru din anul 2012 ajungând la 1 151 milioane de euro.

Profitul net din exploatarea curentă, care reprezintă performanţa activităţilor recurente ale Grupului, este în crestere (+3,2%) la 485 milioane de euro. Profitul operaţional este de asemenea în crestere cu 14,8% ajungând la 583 milioane de euro.

Investiţiile în exploatarea curentă progresează cu 5,8% față de 30 iunie 2012 și ajung la 654 milioane de euro. Ele sunt repartizate astfel: 38% în Europa Occidentală (din care 28%, adică 186 milioane de euro în Franța) iar 62% sunt realizate în țările din Europa Centrala și de Est și Asia. 410 milioane de euro (adică 63% din total) au fost investite în hipermarketuri și 140 milioane de euro în domeniul imobiliar comercial. Achiziția de titluri pentru primul semestru din anul 2013 au crescut la 651 de milioane de euro, datorită achiziției hipermarketurilor Real în Ucraina și Rusia.

Vianney Mulliez, preşedintele Consiliului de Administraţie comentează aceste rezultate: „În primul semestru din anul 2013 am desfașurat activitatea într-un mediu economic dificil care se reflectă în puterea de cumpărare a gospodăriilor, în special în Europa Occidentală. În toate țările în care suntem prezenți, profesionalismul echipelor a contribuit la dezvoltarea unui comerț discount de calitate care a răspuns cel mai bine nevoilor tuturor clienților noștri prin oferirea celei mai bune game de produse la cele mai bune prețuri. Grupul Auchan a continuat creșterea organică în Europa de Est și în China și a început să integreze, în paralel, și hipermarketurile Real în Rusia și Ucraina în primul semestru. Angajamentele în ceea ce privește politica de preț, îmbunătățirea ofertei și a performanței achizițiilor precum și a gestionării cheltuielilor ne vor permite să facem față unei situații generale față de care nu ne așteptam laîmbunătățiri .”

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,911 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Performanță solidă pentru Grupul Auchan în primul semestru al anului
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: