Piața chineză a produselor alimentare va atinge pragul de 1 trilion de euro în 4 ani

Se aşteaptă ca piaţa chineză a produselor alimentare să genereze vânzări în valoare de 1,04 trilioane de euro până în 2015, conform unui nou studiu realizat recent de către IGD, citat de KamCity. De asemenea, acelaşi studiu a mai înfăţişat faptul că SUA va fi depăşită de către China, aceasta din urmă devenind astfel cea mai mare piaţă a produselor alimentare din lume până în 2012.

Studiul a mai demonstrat că alţi membri ai aşa-numitului grup BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China) vor înregistra creşteri puternice, devenind unele dintre principalele cinci pieţe mondiale ale produselor alimentare până în 2015. IGD a mai previzionat că Rusia va fi piaţa care va înregistra cea mai rapidă creştere din lume, cu volumul vânzărilor crescând de la 194 miliarde de euro în acest an la 394 miliarde de euro în 2015.

Reprezentanţi ai IGD au declarat: „Nu este surprinzător că se preconizează că ţările BRIC vor deveni principalele pieţe alimentare în următorii patru ani. Efectul recesiunii globale pe pieţele emergente a accelerat creşterea lor relativă, iar ritmul în care li se dezvoltă economiile este fenomenal.”

Aceştia au continuat: „În 2015, pieţele combinate ale Braziliei, Rusiei, Indiei şi Chinei vor valora 2,19 trilioane de euro, având o populaţie comună care va depăşi 3 miliarde de oameni. Mulţi retaileri şi producători îşi vor fi asigurat deja o prezenţă puternică în aceste ţări, iar pentru cei care nu vor fi făcut-o va deveni vital să încorporeze pieţele BRIC în strategiile lor pentru a-şi susţine creşterea cifrei de afaceri.”

Nr 2010 miliarde € Nr 2015 miliarde€
1. SUA 666 1. China 1,042
2. China 597 2. SUA 843
3. Japonia 272 3. India 428
4. India 265 4. Rusia 394
5. Brazilia 219 5. Brazilia 330
6. Franţa 208 6. Japonia 284
7. Rusia 194 7. Franţa 241
8. Marea Britanie 162 8. Marea Britanie 194
9. Germania 162 9. Germania 175
10. Italia 130 10. Indonezia 170
Total 2,875 Total 4,101
Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *