Pierderile Metro Group s-au adâncit în primul trimestru din 2014, la 269 milioane de euro

Retailerul german Metro Group şi-a revizuit în scădere estimările privind divizia de produse electronice Media-Saturn, după rezultatele dezamăgitoare înregistrate în primul trimestru al anului, şi a anunţat adâncirea pierderilor, pe fondul aprecierii monedei euro şi a vânzării unor active în Europa de Est.

METRO 1Pierderile nete înregistrate de Metro s-au adâncit în primele trei luni ale anului în curs la 269 milioane de euro , de la 16 milioane de euro în perioada similară din 2013. Vânzările au scăzut cu 7,6%, la 14,3 miliarde de euro.

Compania germană a înregistrat pierderi înainte de taxe, dobânzi şi elemente excepţionale de 40 milioane de euro, faţă de câştiguri de 14 milioane de euro anul trecut. Vânzările au fost afectate de fluctuaţiile valutare în ţări ca Rusia şi Turcia.

Portofoliul Metro s-a modificat, în ultimul an, după ieşirea magazinelor Media Markt de pe piaţa din China şi închiderea a două magazine Cash & Carry în Egipt. În primul trimestru, Metro a deschis 36 de magazine noi în întreaga lume.

Directorul general al Media-Saturn, cea mai mare reţea de produse electronice din Europa, reprezentând aproximativ o treime din vânzările Metro, a demisionat marţi, pe fondul disputei dintre fondatorul companiei, Eric Kellerhals, şi acţionarul majoritar al Metro.

Joi, Metro a anunţat că vânzările Media-Saturn au scăzut în primul trimestru cu 3,1%, la 6,86 miliarde de euro (9,55 miliarde de dolari), „din cauza mediului operaţional dificil”. Compania germană se aşteaptă ca divizia de produse electronice Media-Saturn să înregistreze în anul fiscal 2014 un profit operaţional similar cu cel din anul anterior, după ce prognoza precedentă indica „o creştere semnificativă a câştigurilor”.

Dar vânzările şi profitul grupului Metro în anul fiscal 2014 vor fi în linie cu estimările deoarece celelalte divizii vor putea compensa declinul de la Media-Saturn, a anunţat, joi, compania germană.

Metro se aşteaptă la un profit operaţional de aproximativ 1,75 miliarde de euro în anul fiscal 2014.

Metro are peste 700 de magazine Cash & Carry în 29 de ţări, însă, în ultima perioadă, a început să crească pe pieţele emergente pentru a compensa tendinţa de scădere a vânzărilor în Europa Occidentală. Pieţele emergente sunt responsabile pentru o treime din vânzările Metro, în prezent.

În martie, Metro a anunţat că este nevoită să amâne listarea unui pachet de 25% din acţiunile diviziei sale din Rusia, din cauza crizei din Ucraina. Grupul german vroia să utilizeze banii generaţi de această listare pentru a investi pe pieţele emergente.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume. Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.

Sursa: Agerpres

retail-FMCG

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,883 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Pierderile Metro Group s-au adâncit în primul trimestru din 2014, la 269 milioane de euro
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: