Implementarea conceptului Carrefour Planet este amanata pana in prima jumatate a anului 2011, raporteaza cotidianul francez Le Figaro. Se presupune ca implementarea, care are ca scop revigorarea vanzarilor in cele mai mari magazine ale retailerului, nu va incepe inainte de sfarsitul primul jumatati a anului 2011 si se va desfasura intr-un ritm mai lent decat era de asteptat.
Conducerea Carrefour a mentionat la Anlyst Day, eveniment care s-a tinut in septembrie, despre planurile sale pentru o implementare “rapida”, cu 5 noi deschideri de magazine planuite pana la sfarsitul anului in Franta, ca suplimentare a magazinelor pilot deschise in august la Vénissieux si in Ecully, langa Lion. Dar, pentru ca sezonul de vacanta este crucial pentru Carrefour, iar inceperea construrii de noi magazine nu este favorabila pentru aceasta perioada, acest proiect a fost amanat.
“Pozitia conducerii este intr-o constanta evolutie” a declarat Serge Corfa, delegat national al uniunii CFDT. „Nu vrem sa intram in panica undeva intre convertirea la noul concept si infiintarea unui nou mod de organzare in munca”, a adaugat. Pe plan intern, circula diverse zvonurile despre performantele Carrefour Planet. In timp ce unii sunt de parere ca performantele sunt „bune”, altii au retineri in a afirma acest lucru. Potrivit consultantului independent Frank Rosenthal, „exista si o indoiala cu privire la imaginea pe care a facut-o Carrefour Planet despre preturi, in sustinerea unei mai bune experiente la cumparaturi, dar aceasta este o problema sensibila in climatul economic actual.”
Pana la inceputul anului 2013, sunt in plan 500 de transformari ale magazinelor in Europa (in Franta, Spania, Italia, Belgia, Grecia). Restructurarile vor fi mai mult sau mai putin importante, in functie de zona. 245 de hipermarketuri, reprezentand 70% din vanzarile realizate în Europa de vest, vor fi transformate in Carrefour Planet. Restul, de 255 vor ramane sub acelasi brand Carrefour, dar vor adopta cateva caracteristici noi din conceptul Carrefour Planet. In total, suma se va ridica la 1.5 miliarde de euro (1.9 miliarde de $), reprezentand o medie de 4.2 milioane de euro (5.2 milioane de $) pentru fiecare magazin Carrefour Planet.
Sursa: Planet Retail
