Retailerii francezi au fost de acord cu coșul de cumpărături esențiale

Retailerii francezi Auchan, Monoprix, Casino, Carrefour, Intermarché, Systeme U, Cora-Match şi Leclerc au căzut ieri de acord să adopte vânzarea unor coşuri de produse alimentare de calitate, la preţuri accesibile, numite „panier des essentiels” („coş de cumparături esenţiale”).

Acordul, semnat de guvernul francez, ar trebui să contribuie la limitarea impactului creşterii preţurilor materiilor prime asupra puterii de cumpărare a consumatorilor. „Nu este un coş pentru cei săraci, este un coş pentru toată lumea”, a declarat secretarul de stat pentru protecţia consumatorilor, Frédéric Lefebvre, în timpul unei conferinţe de presă, referindu-se la „produse de calitate, la preţuri accesibile”.

Conţinutul coşului ar trebui să permită unei familii de patru membri să aibă un regim alimentar echilibrat. Acţiunea vine ca urmare a escaladării preţurilor materiilor prime ce a dus la o creştere a preţurilor la alimente, în medie, cu circa 3%, iar la anumite produse, cum ar fi cafeaua, făina sau pastele, creşterea ar putea depăşi 10%.

Coşul va conţine fructe, legume, băuturi, carne, peşte, brânză sau alte produse lactate. Acestea trebuie să conţină cel puţin zece produse, şi preţul şi conţinutul coşului va fi determinat în fiecare săptămână de către fiecare retailer. Carrefour si Casino au fixat deja pretul unui coş la 19 Euro.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,838 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Retailerii francezi au fost de acord cu coșul de cumpărături esențiale

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: