Retailerii internaţionli încep să manifeste interes faţă de opţiunile pe care le prezintă internetul în materie de comerţ, de vânzări, dar şi de interacţiune cu potenţiali consumatori. Delhaize Group – reţeaua belgiană de magazine, alături de grupul de origine britanică – Sainsbury’s, se numără printre primii care, fie au dat deja startul platformelor virtuale de cumpărături, fie se pregătesc să facă acest lucru.
Delhaize intenţionează să pună la punct un serviciu de cumpărături cu ajutorul codurilor QR. În urmă cu o lună, reţeaua belgiană a lansat o variantă pilot a proiectului, poziţionând o serie de şapte magazine virtuale în zone circulate ale oraşelor. Fiecare magazin virtual oferă consumatorilor posibilitatea de a cumpăra peste 300 de produse cu ajutorul aplicaţiei pentru telefonul mobil, pusă la dispoziţie de Delhaize Group. Cu ajutorul codurilor QR, produsele sunt adăugate în coşurile virtuale ale cumpărătorilor, aceştia având posibilitatea de a prelua produsele din orice magazin fizic.
Sainsbury’s a lansat o platformă de mobile shopping prin care oferă consumatorilor acces la întreaga gamă de produse a magazinului. Serviciul de mobile shopping permite cumpărătorilor să caute produsul preferat sau să vizualizeze toate produsele disponibile. Aplicaţia facilitează, de asemenea, informarea clienţilor privind ofertele prezente în magazin.
Sursa: Planet Retail
