Dupa demiterea sefului Diviziei Discounting International al Rewe Group, lantul de magazine tip discount Penny lucreaza la o strategie de repozitionare pe piata de retail din Germania. Sub motto-ul „Stabilizare, protejarea si dezvoltarea unei viziuni”, idea centrala este de a crea o atmosfera mai emotionala care include elemente apartinand conceptului italian „Ambiente”, in genul unei ambiante de piata pentru fructe si legume, precum si imbunatatirea departamentului de vin.
Penny este al patrulea discounter din Germania, dupa Aldi, Lidl, apartinand Schwarz Group si Edeka, reteaua de magazine tip discount al retailerului Netto Marken-Discount, care a finalizat de curand implemantarea propriilor magazine in locul fostelor locatii Plus, apartinand retailerului Tengelmann.
Scopul acestei campanii este de a readuce Penny pe linia de profit pana in 2013 deoarece scaderiile de preturi continuue ale leaderului de piata Aldi si a altor competitori, mai ales in categoria produselor non-alimentare, exercita o presiune mare in obtinerea de profit. Deasemenea, Rewe Group si-a redus planurile de extindere, preconizand doar 110 magazine noi pentru anul viitor, mai putin fata de anii precedenti. Alte reduceri de costuri sunt asteptate si din partea noii organizari a departamentului de logistica, prin care Penny isi separa divizia logistica de restul diviziilor.
„Mai avem doar o incercare”, a declarat unul din directori intr-o discutie cu presa. Se spune ca Rewe Group a mai pus in practica un plan alternativ, avand in vedere convertirea a cca 40% dintr-un total de 2.400 de magazine Penny din Germania, in supermaketuri de mici dimensiuni denumite „Rewe City”.
Sursa: Planet Retail