Știri externe, pe scurt

Shop&GoRetailerul belgian DELHAIZE GROUP a publicat rezultatele financiare pentru 2013, marcând o creştere organică a veniturilor de 3,1% faţă de 2012 şi un profit în scădere cu 4,2%, la 753 de milioane de euro.

Grupul a continuat să aibă rezultate pozitive în SUA, în timp ce, odată cu începutul anului, se confruntă cu probleme în piaţa de origine, Belgia și în Serbia, iar din Bulgaria a ieşit de tot.

În România, reţeaua Mega Image, care operează două formate de magazine – Mega Image şi Shop&Go –  îşi continuă expansiunea, în Bucureşti, unde are cea mai mare prezenţă, ajungând la o cotă de piaţă de retail de 20%.

Grupul Carrefour finalizează achiziția a celor 128 de magazine de convenienţă Coop Alsacia, din Franţa.

Integrarea magazinelor Coop Alsacia în cadrul grupului vine după o perioadă de aproape șase luni de la intrarea în negocieri exclusive cu retailerul local Coop. Carrefour a primit, de asemenea, undă verde de la autoritățile franceze de concurență, încă de pe data de 6 martie.

Consiliul de conducere al retailerului german Rewe Group a prelungit contractul de CEO lui Alain Caparros cu încă doi ani, contract care urma să se încheie în 2016. Prelungirea este până la sfârșitul anului 2018. Francezul Caparros a fost membru în consiliului executiv încă din aprilie 2005, înainte de a fi numit în funcția de președinte în 2006.

Prelungirea contractului are sens pentru că Rewe Group a lansat recent o serie de proiecte ambițioase pe termen lung. Acestea includ: stabilirea unui canal solid de e-commerce, cu accent pe produse alimentare, proiect pe care Caparros l-a susţinut perfent şi proiectul supranumit „umanizarea” cumpărăturilor produselor alimentare în Germania, ce presupune transformarea supermarket-uri într-o piață ce include şi o ofertă de catering.

În Polonia, Lidl vrea să deschidă mai mult de 30 de magazine noi în acest an, plus un nou depozit, în apropierea oraşului Bydgoszcz. Noile magazine se vor adăuga rețelei poloneze ce cuprinde mai mult de 500 de unităţi și șapte centre de distribuție. Radosław Liberski, membru al boardului Lidl Polonia, a declarat: „Dorim să menținem acest ritm de dezvoltare în următorii câțiva ani”.

Cifra de afaceri netă Lidl Polonia în anul financiar 2013, incheiat la 28 februarie, a depășit 3.2 miliarde de euro. Liberski a adăugat că nu există planuri, pentru moment, de a deschide un magazin online Lidl în Polonia și nici nu există planuri de expansiune prin francize.

Via Planet Retail, LSA

Un chestionar pentru cititorii revistei retail-FMCG.ro. Mulţumim!

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,864 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Știri externe, pe scurt
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: