Tesco a fost desemnat cel mai valoros brand de retail din Marea Britanie într-un raport global, furnizat de Interbrand.
După Tesco, cu o valoare estimată la 6,2 miliarde lire sterline, urmează retailerul Marks & Spencer, cu o valoare de 3,7 miliarde de lire sterline. Raportul subliniază faptul că branduri precum Tesco şi M & S au performat datorită plusului de valoare adus prin preţurile bune, dar şi prin experienţele pozitive la cumpărături, pe tot parcursul anului 2010.
Potrivit raportului, Tesco a investit în marketing de brand mai mult decât oricare dintre rivalii sai, in 2010 şi a adoptat o poziţie flexibilă şi receptivă prin intermediul serviciului Clubcard, platforma sa online şi de aplicaţii mobile.
Raportul a constatat că strategia M & S de a se focusa pe preturi mici, dar practicate pe termen scurt, a ajutat la construirea valorii de brand.
Interbrand concluzionează: „Brandurile care nu au reuşit sunt cele au oferit mai puţin, pentru mai puţin, prin reducerea preţurilor şi nu au investit, nu au inovat. Brandurile a căror valoare a crescut, au reuşit să se concentreze pe preţ, însă fără a compromite calitatea experienţei de cumpărare sau a produsului. „
Iată cum arată top 10 branduri de retail din Marea Britanie:
1. Tesco – £6.2bn
2. Marks & Spencer – £3.7bn
3. Boots – £1.5bn
4. Asda – £0.9bn
5. Next – £0.8bn
6. Argos – £565m
7. Sainsbury’s – £526m
8. Morrisons – £265.9m
9. Waitrose – £209.5m
10. Debenhams – £125m
