TESCO isi va creste de patru ori vanzarile in China

Retailerul englez, Tesco, a declarat ca intentioneaza sa-si creasca vanzarile de patru ori in China, adica la 4 miliarde de $ pe an, pana in 2014-2015, similar vanzarilor generate in prezent in Coreea de Sud. Stirea vine cu anuntul retailerului de crestere a vanzarilor in China cu 8.3% in primele noua luni ale anului curent.

In urmatorii ani, Tesco se asteapta sa-si dubleze numarul hypermarketurilor in China, la peste 200 de locati.  Retailerul doreste sa-si dubleze si numarul clientilor pe saptamana la 12 milioane – desi asta inseamna mai putin de 4% din populatia urbana a celor trei regiuni in care opereaza Tesco.

In plus, Tesco se asteapta sa obtina un randament semnificativ pe masura ce magazinele se maturizeaza si economiile la scara sunt realizate. Directorul executiv Tesco China, Ken Towle, spune ca se asteapta sa existe 225 de orase cu cel putin un milion de locuitori in China pana in 2025 – in Europa sunt doar 35. China are si o clasa de mijloc in crestere care se afla in spatele exploziei de vanzari auto, cu aproximativ 80 de milioane de masini in 2010, prognozata sa creasca la 390 milioane pana in 2030.

In China Tesco a inregistrat o crestere saptamanala a vanzarilor la 22 de milioane GBP (34.2 milioane $) in prima jumatate a anului 2010, de la 8 milioane GBP (12.4 milioane $) in 2004. Numarul clientilor a crescut semnificant la 4.2 milioane in prima jumatate a anului, de la 2 milioane in 2004. Numarul centrelor de distributie a crescut de la 1 la 6 in China in aceiasi perioada iar numarul hypermarketurilor este in cerstere de la 25 la 82. In pas cu cresterea operatiunilor din China, numarul angajatilor a crescut de la 9.000 in 2006 la 26.000 in 2010.

Volumul marcilor private a atins 148 de milioane de unitati in 2010, in comparatie cu 15 milioane de unitati in 2007, 50 de milioane in 2008 si 84 de milioane in 2009. S-au inregistrat cresteri in toate cele trei regiuni Tesco – nord (Hebei, Beijing, Tianjin, Liaoning şi Shandong), Est (Jiangsu, Shanghai, Zhejiang si Anhui) si sud (Guangdong si Fujian). In nord, Tesco a inaugurat cea mai mare suprafata de vanzare dintre toti retailerii internationali cheie in 2009-2010, adica 36% din total. Numarul magazinelor a crescut cu 70% din 2008, incluzand inaugurarea a 4 mall-uri. Mall-urile, de obicei plasate in orase de rangul doi sau trei au niveluri similare ale vanzarilor cu magazine standard locate in orase de prim rang.

In regiunea de est, Tesco detine in prezent 15% din pozitiile cheie ale retailerilor internationali, ca in 2009. Din 2008, numarul magazinelor s-a marit cu 50% , retailerul investind in restaurarea magazinelor mai vechi locate in Shanghai. Tesco a adus imbunatatiri noii categorii – in special in sectorul carne si produse de panificatie. In sud, Tesco detinea 9 magazine in 2010, cu foodhold in fiecare oras mare, doua in Guangzhau, unul din Shenzen, trei in Dongguan, unul din Xiamen si doua in Foshan. Regiunea de sud are 131 de milioane de oameni, cu o populatie similara cu cea a Japoniei, si o marime geografica asemanatoare cu cea a Poloniei.

Sursa: Planet Retail

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,917 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » TESCO isi va creste de patru ori vanzarile in China

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: