Retailerul englez Tesco incearca sa devina lider de piata in Polonia prin deschiderea a aproximativ 100 de magazine noi, de dimensiuni diferite, in cursul urmatorului an financiar, a declarat presedintele Tesco Polonia, Ryszard Tomaszewski. Urmatorul an financiar al retailerului incepe in martie 2011. „Anul viitor, vom incerca sa dublam ritmul de lansare a noilor magazine. In aprilie vor fi prezentate mai multe planuri detaliate cu privire la acest lucru”, a spus, adaugand ca in acest an financiar Tesco va deschide in jur de 50 de magazine noi.
Tomaszewski declara ca obiectivul strategic al companiei este sa devina lider pe piata poloneza in ceea ce priveste marimea cifrei de afaceri. In prezent, aceasta pozitie apartine discounterului Biedronka, ce detine mai mult de 1.500 de magazine in toata tara.
Tesco opereaza mai mult de 5.000 de magazine in 14 tari. In timp ce vanzarile globale contribuie la evolutia companiei, majoritatea vanzarilor (68%) sunt inregistrate in Marea Britanie in hypermarketuri, supermarketuri, magazine de convenienta, websituri e-commerce si prin cardurile de fidelitate. Tesco foloseste baza clientilor, marca, reteaua extinsa de magazine, datele cumparatorilor pentru a se extinde dincolo de a fi numai un retailer alimentar, catre categorii non-alimentare si servicii precum banking, asigurari, imobiliare si telecomunicatii.
Sursa: Planet Retail
