Vânzările de retail din Europa au crescut modest în luna aprilie, ajutate de o creştere în ambele sectoare, alimentar şi nealimentar, potrivit ultimelor cifre de la Eurostat. Creşterea a venit dupa ce vanzarile au scazut brusc în luna martie.
Pentru luna aprilie, vanzarile in zona euro (cele 17 ţări) au crescut cu 0,9%, faţă de luna martie si cu 1,1% comparativ cu anul trecut. În zona celor 27 de ţări membre UE, vânzările au crescut cu 1,1% faţă de luna martie şi cu 1,9% fata de anul trecut.
Spre deosebire de lunile precedente din acest an, vânzările globale au fost stimulate de creşterea în sectorul alimentar, unde s-a înregistrat o creştere de 0,7% de la o lună la alta (+1,6% pentru zona UE27 ). Vânzările de produse non-alimentare au fost aproape la fel de puternice, în creştere cu 0,7% şi respectiv 1,3%.
Cea mai mare creştere în luna aprilie a fost inregistrată in Danemarca (+4,3%), Estonia (+3,3%) şi Portugalia (+2,9%), în timp ce cele mai slabe rezultate au fost observate în Malta (-2,8%), România (-1,8%) şi Letonia (-1,0%).
Comparativ cu luna aprilie 2010, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun a crescut cu 1,2% în zona euro şi cu 1,8% în UE27, în timp ce vânzările non-alimentare au crescut cu 1,8% şi respectiv 2,7%. Pe această bază, cea mai mare creştere a fost văzut în pieţele est-europene din Estonia (+9,5%) şi Lituania (+7,3%), în timp ce scăderi s-au înregistrat în Malta (-8,0%), România (-6,3%) şi Portugalia (-4,0%).
