Vânzările de retail din Europa în luna februarie au fost sub aşteptări, scăderea punându-se pe seama costurilor energetice în creştere, ceea ce a determinat consumatorii să reducă cheltuielile.
În februarie 2011, comparativ cu luna ianuarie 2011, volumul retailului a scăzut cu 0,1%, atât în zona Euro (EA17), cât şi în blocul mai larg al UE, cu cele 27 de state membre, conform Eurostat. În februarie 2011, comparativ cu luna februarie a anului 2010, indicele de vânzare în retail a crescut cu 0,1% în zona euro şi cu 0,9% în EU27.
În februarie 2011, comparativ cu luna ianuarie 2010, produsele alimentare, băuturile şi tutunul au rămas stabile în zona euro şi în EU27. Sectorul produselor nealimentare a scăzut cu 0,1%, respectiv 0,4%.
Printre statele membre pentru care sunt disponibile date, volumul retailului a scăzut în unsprezece şi a crescut în zece. Cele mai mari scăderi au fost observate în Slovenia (-1.3%), Franţa (-1.1%) şi Belgia (-0.8%), în timp ce cele mai mari creşteri s-au înregistrat în Lituania (+2.2%), Malta (+1.8%) şi Estonia (+1.6%).
În februarie 2011, comparativ cu luna februarie a anului 2010, vânzările la produsele alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,5% în zona euro şi cu 0,9% în EU27. Sectorul produselor nealimentare a crescut cu 0,9%, respectiv cu 2,4%.
Printre statele membre pentru care sunt disponibile date, volumul retailului a crescut în treisprezece şi a scăzut în opt. Cele mai mari creşteri s-au înregistrat în Polonia (+12.6%), Luxemburg (+8.8%) şi Lituania (+6.1%), în timp ce cele mai mari scăderi s-au observat în Spania (-5.6%), România (-4.8%) şi Portugalia (-4.5%).
