Auchan și Lidl, retailerii cu cele mai mari investiții în România, in primele 6 luni din 2015

Jucătorii străini din retail au făcut infuzii de capital în reţelele locale în valoare de 102,9 milioane euro, în primele şase luni ale acestui an, cu 19% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, când însumau 86,6 milioane euro, arată datele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).

CORESI Exterior-02Cele mai mari aporturi de capital au fost realizate de acţionarii retailerului francez Auchan, care au injectat 30,69 milioane euro, în februarie, urmat de retailerul german Lidl Discount, care a majorat capitalul social cu 30,5 milioane euro, tot în februarie.

Totodată, retailerul grec de jucării Jumbo a adus un aport la capital de 20,19 milioane euro pe piaţa din România (februarie), în timp ce retailerul britanic Mark&Spencer Marinopoulos a injectat 4,5 milioane euro, în martie.

Centrul comercial Lotus Center din Oradea a primit o injecţie de capital de 16,5 milioane euro, în iunie, în timp ce societatea Seashop SA din Constanţa şi-a majorat capitalul social cu 566.500 euro, tot în iunie.

Grupul francez Auchan, care deţine pe piaţa locală o reţea de 33 hipermarketuri, a inaugurat în martie 2015, la Braşov, cel mai mare centru comercial din Transilvania – Coresi Shopping Resort – dezvoltat pe fosta platformă Tractorul, după o investiţie de 60 milioane euro.

În primele 6 luni din 2015, retailerul Lidl a inaugurat în luna aprilie un nou magazin în Bucureşti, iar în luna mai un nou magazin în Otopeni, reţeaua sa ajungând astfel la un număr de de 187 de unitaţi în România. Retailerul german Lidl a preluat, în 2010, reţeaua de magazine de tip discount Plus.

În 2014, Jumbo, cel mai mare retailer de jucării din Grecia, anunţa că intenţionează să deschidă încă 14-16 magazine în România, în următorii cinci ani, pe piaţa locală fiind deschise la acel moment două magazine, în Bucureşti şi Timişoara.

Datele publicate lunar de Registrul Comerţului includ primele 40 de companii care au primit aport la capitalul social, după valoarea sumelor alocate.

Sursa: retail-FMCG.ro şi Agerpres.ro

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *