Consiliul Concurenței va monitoriza în această perioadă evoluția prețurilor în peste 600 de magazine

Consiliul Concurenței va monitoriza în această perioadă, la nivel național, în jur de 600 de magazine, pentru a urmări evoluția prețurilor la principalele categorii de produse alimentare, iar pentru intensificarea concurenței în piață va implementa în cursul acestui an „Monitorul prețurilor„, potrivit raportului prezentat miercuri în Guvern de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

food-supermarketConsiliul Concurenței va monitoriza prețurile produselor alimentare atât înainte de introducerea cotei reduse de TVA la alimente cât și după data de 1 iunie, pentru a verifica dacă efectul reducerii TVA asupra prețurilor la raft se va menține în timp. Categoriile monitorizate vor fi din sectorul cărnii și al preparatelor din carne, legume, fructe, lapte și produse lactate, apă și băuturi răcoritoare, ouă, și produse de bază: ulei, faină, zahăr, orez, paste făinoase, fasole uscată, mălai, dulciuri.

Credit foto: Shutterstock

De asemenea, Consiliul Concurenței are în vedere și monitorizarea unor categorii pentru care nu se modifică cota TVA, respectiv produse de panificație unde reducerea a fost aplicată în 2013, dar și pentru bere și vin.

Anul acesta va fi implementat și ‘Monitorul prețurilor”, un proiect prin care autoritatea de concurență speră să se intensifice concurența în această piață, reducând costurile de informare ale consumatorilor. Acest proiect se va materializa printr-un site care va afișa comparații de prețuri pe categorii și produse alimentare relevante. „Consumatorii mai bine informați reprezintă o presiune importantă pentru retaileri”, se arată în raport.

„Practic, în acțiunea de monitorizare a impactului reducerii TVA asupra prețurilor practicate la consumatorul final, vor exista trei filtre de monitorizare a prețurilor: solicitările de informații către marii comercianți, colectarea de date la fața locului și informațiile publicate de Institutul Național de Statistică privind evoluția Indicelui Prețurilor de Consum — grupa de mărfuri alimentare.

Datele culese vor fi analizate de inspectori din cadrul Consiliului cu expertiză pe zona de retail, statistică și econometrie, iar aceste analize vor arăta în ce măsură reducerea de TVA a fost transferată consumatorilor. Dacă piața de retail este una concurențială, ne așteptăm ca transferul reducerii TVA la alimente să fie resimțit în evoluția prețurilor ia raft. Chiar dacă pot exista fenomene locale de creștere a prețurilor, date de puterea de piață superioară a unor magazine și/ sau a unor producători, la nivelul pieței în ansamblu, astfel de fenomene nu pot fi decât temporare”, consideră Consiliul Concurenței.

Raportul arată că eventuale creșteri de preț pe anumite grupe de alimente anterior datei de 1 iunie ar trebui să fie doar temporare în zonele cu concurență ridicată între retaileri deoarece prețul ar trebui să scadă cu reducerea de TVA plus creșterea anterioară de preț, întorcându-se la nivelul de echilibru. Consiliul Concurenței va analiza în ce măsură în practică se va întâmpla sau nu așa și care vor fi cauzele.

Sursa: Agerpres

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,885 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail national » Consiliul Concurenței va monitoriza în această perioadă evoluția prețurilor în peste 600 de magazine
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] Consiliul Concurenței va monitoriza în această perioadă evoluția prețurilor în peste 600 de m… […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: