Din dorința de a susține economia locală, Lidl a extins căutarea de producători de legume și fructe din România prin cel mai nou și ambițios proiect din Piața Lidl: un parteneriat strategic și sustenabil cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMV). Astfel, compania va continua să ofere clienților săi produse autohtone de o calitate înaltă, proaspete și sigure. Totodată, va asigura o piață de desfacere pentru legumele și fructele românești, produse la standardele de calitate Lidl.
Demersurile pentru acest parteneriat au început încă din anul 2015, reprezentând o modalitate suplimentară prin care compania vine în întâmpinarea producătorilor români. Parteneriatul a fost lansat în data de 1 iulie, printr-un eveniment desfășurat în cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, organizat cu sprijinul Lidl România și a Societății Române a Horticultorilor. Prezenți la dezbatere au fost Frank Wagner, Președintele Consiliului de Conducere Lidl România, Alexandru Mag, Manager Achiziții Legume – Fructe Lidl România și prof.univ.dr. Sorin Cîmpeanu, Rectorul USAMV. În panelul de discuții s-au aflat și Sorin Sergiu Chelmu, Secretar General al Guvernului, Daniel Botănoiu, Secretar de Stat al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Gheorghe Glăman, Președinte S.R.H. și prof.univ.dr. Răzvan Teodorescu, Prorector USAMV, precum și peste 100 de producători și reprezentanți ai Stațiunilor de cercetare-dezvoltare în domeniul horticulturii.
„Dezvoltarea relației cu producătorii locali a fost și rămâne o prioritate pentru noi. Dorim să susținem economia românească, așadar suntem în permanență orientați spre extinderea ariei de selecție a partenerilor din țară cu care colaborăm. După cinci ani de prezență pe piața din România, clienții noștri pot găsi pe rafturile magazinelor Lidl produse care provin de la peste 100 de producători locali și numărul este în continuă creștere.”, a declarat Frank Wagner, Președintele Consiliului de Conducere Lidl România.
Conferința a reprezentat o primă întâlnire dintre retailer și producătorii mici și mijlocii din România, în cadrul căreia au fost abordate subiecte de actualitate din domeniul agricol. Astfel, aceștia au putut afla despre procesul prin care pot deveni furnizori Lidl, despre standardele de calitate ale retailerului, dar și despre suportul oferit prin programul dezvoltat de Lidl România împreună cu USAMV.
„Abordarea noastră față de acest proiect este diferită și orientată în sensul dezvoltării durabile a furnizorilor, nu doar a achiziției sezoniere de marfă. De aceea, colaborarea noastră cu USAMV presupune și sesiuni de audit și consultanță de specialitate, oferite gratuit producătorilor, pentru a putea rezolva toate problemele tehnice și procedurale cu care se pot confrunta pe întreg parcursul sezonului. Astfel, împreună cu specialiștii Universității, vom putea asigura calitatea, continuitatea și constanța produselor românești pe rafturile magazinelor din România și vom putea susține dezvoltarea sustenabilă a producătorilor locali mici și mijlocii și chiar să fim platforma de lansare către export, așa cum s-a întâmplat cu mulți dintre furnizorii Lidl.”, a completat Marco Giudici, Director Național de Achiziții și Marketing, Membru în Consiliul de Conducere Lidl România.
„Ne bucurăm că un retailer cu tradiție precum Lidl susține prin acest proiect formarea și calificarea producătorilor de legume și fructe, produsele de înaltă calitate fiind o preocupare deosebit de importantă în contextul actual. Considerăm că acest parteneriat va aduce beneficii tuturor părților implicate, relația dintre mediul academic și cel economic fiind vitală și necesară în orice domeniu.”, a afirmat prof.univ.dr. Răzvan Teodorescu, Prorector USAMV.
Cultivat în România, specific românesc
Totodată, Lidl România, împreună cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, stațiunile de cercetare și institutele de profil din România, va începe promovarea și cultivarea unor soiuri românești. Proiectul se va desfășura sub umbrela „Cultivat în România, specific românesc” și vizează acele soiuri adaptate din punct de vedere pedoclimatic specificului de producție național, care reprezintă un model de gust pentru consumatorul român.
Proiectul vine ca o continuare a promisiunii pe care Piața Lidl a făcut-o clienților români, de a oferi produse proaspete în fiecare zi. În plus, Lidl este primul retailer care a introdus în magazine un întreg sortiment de produse BIO, pentru producția căruia a încheiat recent un contract cu un producător certificat ecologic din România.
„Suntem recunoscători pentru impresiile apreciative pe care le-am primit în cadrul conferinței, atât la adresa produselor comercializate în cadrul Pieței Lidl, cât și la nivelul relației dezvoltate cu producătorii români. Suntem, așadar, încrezători că vom reuși să ne dezvoltăm împreună și că vom putea avea o colaborare fructuoasă, pentru a le putea oferi românilor cele mai bune produse autohtone. ”, a încheiat Frank Wagner, Președintele Consiliului de Conducere Lidl România.
Demersurile Lidl de a susține producătorii locali au început la scurt timp de la intrarea pe piața din România și deja anul trecut retailerul a exportat produse românești în valoare de peste 25 de milioane de euro. În plus, în toamna anului trecut, Lidl a lansat Cămara Noastră, o gamă de produse marcă proprie dezvoltate exclusiv cu producători din România.
În fiecare dimineaţă, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
