Obiectivul final Carrefour: primul hypermarket online din România până la începutul anului viitor

Carrefour a lansat primul site de cumpărături online cu livrare la domiciliu pe partea de produse alimentare și de larg consum (grocery), din România, magazin anuntat oficial astăzi, 25 iulie 2013, în cadrul unei conferințe de presă.

Carrefour Online

Situația pieței online la nivel global

În ultimii ani a avut loc o adevărată revoluție a vânzărilor online. Piața globală de online este de 1,3 trilioane  USD, la nivelul lui 2012 și reprezintă 8% din întreg retailul. Creșterea anuală a pieței online este de 9%, pe fondul unei relative stagnări ale pieței tradiționale de retail.

SUA este cea mai mare piața de e-commerce grocery din lume, iar prognoza de creștere anuală este de 10%. Piețele din Asia Pacific înregistrează cea mai mare creștere a comerțului online, cu valori anuale de cca 30%, China și India fiind piețele cu cea mai mare creștere.

Europa rămâne o piață pentru cumpărăturile online de grocery cu o rată de creștere foarte scăzută, e-commerce-ul pe această nișă reprezentând cca 1,5% din total comerț grocery. UK are cea mai mare pondere a comerțului online dintre țările europene, de 5%, urmată de Franța cu 1,6%, potențialul de creștere fiind unul foarte mare.

Piața de vânzări online din România

În România, ponderea vânzărilor online de grocery este de cca 1% din total retail. Totuși, rata de penetrare a internetului în România este de 40%, iar din punct de vedere a vitezei internetului, România se clasează pe locul 3 în lume, după Hong Kong și Japonia, premize care vor asigura o dezvoltare sigură a pieței de vânzări online, în general, și a pieței de vânzări grocery online. Pe de altă parte, accesarea din ce în ce mai mult a instrumentelor de Social Media și vânzările în creștere de smartphone-uri vor contribui la accentuarea trendului cumpărăturilor online și în România.

www.carrefour-online.ro:

–          Peste 10.000 de produse disponibile pe site, după ce la debut au fost disponibile cca 7.000 de produse.

–          Baza de produse se va mări continuu.

–          Obiectivul final Carrefour este de a avea disponibile pe site toate produsele listate în magazinele Carrefour în mod curent, cu alte cuvinte, de a avea disponibil un întreg hypermarket online, până la începutul anului următor.

–          Numărul produselor existente în hypermarketurile clasice Carrefour, la această oră, este de peste 50.000.

–          Selecția produselor s-a făcut pe baza unor topuri de vânzări la care s-au adăugat excepții

–          pe site există 17 categorii de produse

–          Pozele produselor sunt realizate în cadrul propriului studio foto Carrefour și sunt schimbate odată la două saptămâni pentru toate produsele de pe site

–           Baza de date care conține poze cu produse, ingrediente, sfaturi de utilizare și de depozitare, indicații specifice de pe ambalaje, caracteristici nutriționale și alte informații legate de locul de proveniență sau de tipul de produs – bio, dietetic, etc.

–          În topul celor mai bine vândute produse după 3 luni de funcționare a serviciului de vânzare online sunt produse precum: apa (minerală sau plată), fructele (bananele), legumele și detergenții

–          În topul vânzărilor pe sectoare, locul 1 este ocupat de sect 1, urmat de sect 3, sect 2, sect 6, sect 4 și sect 5, iar din punct de vedere al localitățile limitrofe Bucureștiului, cele mai multe comenzi vin din Otopeni, Voluntari și Popești Leordeni

–          În topul intervalelor orare de livrare se află intervalul 14.00 – 16.00 din zilele de luni până vineri ale săptămânii

–          Cea mai mare comandă în greutate a fost de 300 kg

–          Pentru primele 3 luni de funcționare a site-ului rata de repeat customer a fost de peste 45%

–          Rata de conversie este peste media pieței

–          Plata cumpărăturilor se realizează exclusiv online, cu cardul

–          Comanda minimă este de 150 de lei, iar taxa de transport este unică, indiferent de destinație și greutate, și are valoarea de 15 lei

–          Prețurile de vânzare online sunt aceleați prețuri ca în hypermarketurile Carrefour

–          Clienții care cumpără online beneficiază de aceleași promoții existente în hypermarketurile clasice

–          Se lucrează și la versiunea mobile a acestui serviciu, ce va fi disponibilă prin intermediul unei aplicații mobile până la finele acestui an

–          Home page-ul site-ului a fost redesenat de curând

–          Comenzile se pot face chiar direct din funcția de ”Search”, cu ajustarea cantităților

–          Lista de cumpărături este memorată pe site în arhiva de comenzi și poate constitui punctul de plecare pentru lansarea unei noi comenzi

–          3.000 de articole dintre cele 10.000 disponibile pe noul site apar pe prima pagină de Google Search ceea ce înseamnă că în spate se află o muncă foarte mare de SEO și indexare Google

–          Carrefour Online are parteneriat pe partea de livrări cu compania de profil Fun Curier.

–          Mașinile de livrări sunt dedicate acestui serviciu, iar livratorii au trecut prin training-uri specifice făcute de către Carrefour

–          În urma plasării unei comenzi online, o echipă de profesioniști face selecția produselor din magazin, acordând o atenție deosebită fiecărui detaliu: prospețimea și integritatea produselor proaspete, termenele de valabilitate cât mai extinse și ambalarea specifică diferitelor tipuri de produse.

Carrefour-Online.ro”Nișa de vânzare online a produselor alimentare este una foare puțin exploatată sau deloc. Carrefour este un pionier în piața de retail din România prin lansarea site-ului www.carrefour-online.ro, fiind primul serviciu de livrare produse alimentare la domiciliu, atașat unui retailer clasic”, a afirmat Vlad Ardeleanu, Director Comercial Carrefour România. ”Site-ul este funcțional încă din 15 aprilie 2013, în versiune beta, în care, cu ajutorul clienților Carrefour, am testat cea mai mare parte a funcționalităților acestui serviciu.

„Platforma online este un serviciu adus clienților noștri, ajutând astfel la economia de timp pentru cei care au nevoie. Acest nou serviciu se integrează foarte bine în misiunea noastră: „Carrefour, pentru o viață mai bună!”.” a declarat Andreea Mihai, Director Marketing al Carrefour România.

 „Platforma de comerț  online cuprinde în acest moment aproximativ 10.000 de produse, cu 3.000 mai multe decât la lansarea sa în urmă cu 3 luni. Lucrăm în mod continuu la extinderea gamei de produse puse la dispoziția clienților noștri.” a afirmat Radu Butufei, Director E-Commerce al Carrefour România.

Carrefour Online este un proiect de mare anvergură care a antrenat echipe din arii diferite de specializare, timp de un an și jumătate și este construit pe o bază de date de dimensiuni impresionante, fără precedent în România pentru acest tip de magazin.

Dezvoltarea magazinului online cu transport la domiciliu este un serviciu de calitate, prompt și bine securizat, construit cu unicul scop de a oferi clienților noștri o viață mai bună.

În România, Grupul Carrefour numără 121 magazine dintre care: 24 de hipermarket-uri „Carrefour”, 69 de supermarket-uri „Market”, 28 de magazine de proximitate „Express” și 1 website de comerț online: www.carrefour-online.ro.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,908 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail national » Obiectivul final Carrefour: primul hypermarket online din România până la începutul anului viitor
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: