Rețeaua PROFI s-a vândut – cea mai mare tranzacție din retailul românesc

Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), fondul de private equity administrat de Enterprise Investors (EI), a anunţat astăzi semnarea unui acord de vânzare a 100% din acţiunile Profi Rom Food, reteaua cu cea mai mare extindere din România, către Mid Europa Partners, una din cele mai importante firme de private equity axată pe achiziţii în Europa Centrală și de Est. Valoarea tranzacţiei se ridică la 533 de  milioane de euro.

profiProfi este lanţul de retail modern cu cea mai mare mare acoperire geografică din Romania, cu o prezenţă importantă în aproape 250 de localităţi. În 2010, EI a achiziţionat de la fondator 100% din acţiunile Profi pentru 66 milioane EUR și a făcut o majorare de capital de 10 milioane EUR un an mai târziu.

În urma achiziţiei, cu susţinerea Enterprise Investors, compania a trecut printr-un proces riguros de modernizare, restructurare și extindere. Profi a devenit rapid cea mai dinamică reţea de retail din Romania, cu un ritm de creștere fără precedent de 100 de magazine pe an în ultimii doi ani, ajungând în prezent la aproape 500 de unităţi, faţă de 67 din momentul preluării.

Compania se așteaptă la venituri de aproape 800 milioane EUR în 2016, reprezentand o creștere medie anuală a veniturilor și a EBITDA de peste 30% în perioada 2010-2016. Profi administrează două formate de magazine în zonele urbane, Standard și City, și recent a dezvoltat Loco, un format de succes pentru zonele rurale ale ţării. Astfel, Profi este primul lanţ de magazine din Romania care a creat un brand destinat exclusiv clienţilor de la ţară și care ţintește regiuni neacoperite încă de retailul modern.

Mid Europa Partners este una dintre cele mai mari firme independente de private equity care activează pe pieţele în creștere din Europa Centrală și de Est. Cu prezenţă în Londra, Budapesta, Varșovia și Istanbul, Mid Europa Partners a strâns si administrează fonduri de aproximativ 4,3 miliarde EUR.

“Aceasta este cea mai de succes tranzacţie în retail din istoria Enterprise Investors și suntem mândri că am făcut parte din povestea de succes a Profi. Este un exemplu de companie care a reușit să se transforme dintr-o afacere privată într-o corporaţie cu sprijinul unui investitor financiar puternic, cu experienţă remarcabilă în retail, și al unei echipe profesioniste de management având o excelentă inţelegere a pieţei locale.” a spus Sebastian Król, partenerul Enterprise Investors responsabil cu această investiţie.

“Profi a dovedit până acum că poate atrage noi clienţi în toată ţara printr-o ofertă bogată de produse proaspete în magazinele sale de proximitate. După șase ani de muncă asiduă, suntem încântaţi să avem un nou partener care ne va ajuta să continuam dezvoltarea și să găsim noi oportunităţi de creștere. Compania este într-o formă excelentă și are un potenţial semnificativ de creștere în următorii ani pentru că Romania are încă multe zone în care retailul modern nu a ajuns incă.”, a spus Daniel Cirstea, CEO al Profi Rom Food.

În această tranzacţie, Enterprise Investors este asistat de Citi Group Global Markets Limited în calitate de consultant financiar, de RTPR Allen & Overy ca și consultant legal, în timp ce PwC și AT Kearney au realizat rapoartele de vendor due diligence pe partea financiara și de taxe, respectiv comercială.

Enterprise Investors este una dintre cele mai mari firme de private equity din Europa Centrală și de Est. Activă din 1990, firma a strâns opt fonduri cu un capital total care depășește 2 miliarde EUR. Aceste fonduri au investit 1,7 miliarde EUR în 137 de companii într-o gamă largă de sectoare, inclusiv 320 milioane EUR investite în 15 companii active în retail în Europa Centrală și de Est. Enterprise Investors a vândut 115 companii realizând încasări brute de 2,5 miliarde EUR. Firma are o prezenţă continuă în România din 2000 și a investit aproape 200 milioane EUR in companii românești.

Profi operează în acest moment 484 de magazine în România, prezente în 244 de localități și are aproape 11.000 de angajați. Mai mult ca sigur, Profi va încheia acest an cu o reţea naţională de 500 de magazine.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,836 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Rețeaua PROFI s-a vândut – cea mai mare tranzacție din retailul românesc

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: