Retele locale de magazine

Pentru ca am vorbit numai de marile lanturi de magazine si pentru ca mi s-a mai solicitat sa vorbesc si de retelele autohtone (nu neaparat cele cu acoperire nationala ) m-am decis ca, in limita informatiilor pe care le detin, sa aduc in prim-plan si aceste retele mai mici, dar care sunt foarte apreciate pe plan local. In episoade mai mici, dar vor exista si ele.

Este necesat sa li se acorde si acestora importanta cuvenita, pentru ca in spatele acestor magazine sunt oameni care chiar muncesc, sunt afaceri de familie unde membrii acesteia chiar se implica iar rezultatele muncii lor nu intarzie sa apara. Unele dintre ele ne sunt chiar dragi, pentru ca atunci cand le pasim pragul, vanzatoarele ne intampina cu un zambet pe fata, pentru ca sunt la doi pasi de casa sau pentru ca gasim intotdeauna produse proaspete, la preturi accesibile.

Mi-as dori ca atunci cand voi ” atinge ” anumite retele locale care va sunt familiare si de unde cumparati frecvent, sa aduceti argumente pro sau impotriva folosindu-va calitatea voastra de cumparator, de client. Cu ajutorul vostru, prin intermediul acestei platforme, vom putea sa transmitem un mesaj catre aceste magazine.

Comertul traditional reprezinta inca in Romania un procent de cca 60 % din total comert, fata de 40 % reprezentat de cel modern. Retelele de magazine pe care o sa le tratez aici nu fac neaparat parte din comertul traditional, dar vreau sa fac o „poza” a comertului traditional fata in fata cu cel modern.

Am spus de mai multe ori ca magazinele traditionale sufera foarte tare la capitolul servicii si aici va trebui lucrat pentru a rezista. Pentru a rezista in „lupta’ cu marile magazine, dar pentru a rezista si in ” lupta’ cu criza actuala. Desi au avantajul ca sunt la indemana, aproape de casa, cu program prelungit sau chiar non-stop, magazinele asa-zise de proximitate au unele dezavantaje care tin, cum spuneam, de calitatea serviciilor : clientul nu poate pune mana pe produse pentru a citi termenul de valabilitate, ingrediente etc, sortimentatia este redusa ( lipsa spatiului este una din cauze), preturile sunt mai mari decat in supermarket sau hypermarket ( uneori din ratiuni corecte, mergand pe scara distributiei, dar de multe ori nejustificat de mari ), lumina slaba si atitudinea vanzatoarelor care lasa mult de dorit. Cumparatorul ce isi spune ? Ma duc o singura data pe saptamana ( sau la doua saptamani ) la hypermarket , gasesc toate produsele la un loc, am varietate de sortimente si gasesc tot ce am nevoie, preturile sunt ok, mai gasesc si cate o promotie, pot duce copii la locul joaca de langa, pot servi chiar si masa in zona de restaurant & fast-food, imi pot face si niste cumparaturi din galeriile comerciale si am si unde sa parchez masina. La magazinul din colt ma duc de cate ori raman fara ceva, pentru cumparaturile de urgenta. Da, este o realitate, dar pentru cei din mediul urban. Pentru cei din orasele mici sau pentru cei din mediul rural, magazinele cu suprafata mica de vanzare( magazinele traditionale ) sunt singurele variante pentru cumparaturi.

Loc pentru marile retele de magazine de a mai deschide noi magazine mai este, dar mai este loc si pentru imbunatatirea calitatii serviciilor din magazinele mai mici, pentru a putea continua si a se dezvolta.

Asadar, urmeaza sa ma ocup si de retelele mai mici de magazine ( Local Key Acoouts ) iar in curand prima dintre acestea va fi reteaua Unicarm.

Depositphotos

3 comentarii la „Retele locale de magazine”

  1. Pingback: uberVU - social comments

  2. Daca as avea in zona un magazin de dimensiuni medii probabil ca as imparti cumparaturile intre el si hypermarket, poate chiar as cumpara mai mult de la magazinul apropiat. Nu am asa ca merg saptamanal la hypermarket. Dar hypermarketul are acele avantaje pe care le-ai mentionat si tu.

    Sa dau si un exemplu din vremea cand locuiam in Crangasi. Magazinul Plus, desi mai apropiat de Carrefour era mai mereu gol. Nu de marfa ci de clienti. Acestia erau la Carrefour care e mai incolo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *