Retailerii alimentari (FMCG) din România nu comercializează fructe și legume autohtone provenite din agricultura ecologică, cu toate că gradul de comercializare a acestui tip de produse fără certificare ecologică a crescut la 55%, conform studiului „Retailer Scorecard 2014”.
Cercetarea, realizată de WWF, arată că se menține îmbunătățirea la nivel de piață pentru fructele și legumele fără certificare ecologică provenite din România (55%), dar în continuare niciunul dintre cei 11 retaileri prezenți în studiu nu comercializează fructe și legume românești provenite din agricultura ecologică.
Din totalul de lapte dulce comercializat, 56,5% provine din România, față de 54,43% în 2013. Cu toate acestea, doar 7,8% sunt produse cu certificare ecologică și, în continuare, un singur brand este prezent în categoria lapte românesc certificat ecologic pe rafturile magazinelor incluse în studiu.
Ouăle provin în proporție de 99,5% din România, dintre acestea doar 9,8% având certificare ecologică.
În ceea ce privește produsele din lemn și hârtie certificată FSC (Forest Stewardship Council), scorurile tuturor retailerilor s-au menținut ori s-au îmbunătățit, în timp ce rezultatele la categoria detergent ecologic au rămas neschimbate față de anul 2013, doar trei dintre retaileri au astfel de produse pe raft.
Un subiect nou inclus în studiul 2014 este caviarul, recomandarea fiind ca produsele din carne de sturion și caviar să aibă etichetă obligatorie CITES (Convenția privind Comerțul cu Specii de Floră și Faună pe Cale de Dispariție). Consumatorii trebuie să aibă această opțiune pentru a putea proteja sturionii, specii aflate la un pas de dispariție, comerțul ilegal cu caviar fiind una dintre cauzele principale ale declinului ultimilor sturioni sălbatici din Dunăre.
Retailerii au o poziție din ce în ce mai dominantă pe piață, setează tendințe de consum și creează obiceiuri printre consumatori. Sectorul influențează în mod decisiv și producătorii autohtoni, pentru care accesibilitatea rafturilor este un element vital în efortul lor de a rămâne competitivi.
„Retailer Scorecard” urmărește performanța retailerilor în șapte sectoare-cheie cu impact asupra mediului și societății — legume și fructe de sezon, lactate, ouă, pește, detergent, hârtie de unică folosință și politici de mediu.
Sursa: AGERPRES
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.