Vânzările din retail au scăzut în noiembrie 2010 cu 7,6% față de noiembrie 2009

Volumul cifrei de afaceri din retail a scăzut în noiembrie 2010, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi sezonalitate, cu până la 3,1% faţă de octombrie şi cu până la 7,6% faţă de aceeaşi lună din 2009.

Comparativ cu octombrie, volumul cifrei de afaceri pentru retail, cu excepţia celui de autovehicule şi motociclete, s-a redus cu 3,1% ca serie brută şi cu 1,3% ca serie ajustată, din cauza scăderilor înregistrate de vânzările de carburanţi în magazine specializate (-13%, respectiv -2,7%) şi de vânzările de produse nealimentare (-0,3%, respectiv -1,7%). Comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun a crescut cu 1,4% ca serie brută şi cu 2,8% ca serie ajustată, potrivit datelor publicate joi de INS şi citat de Mediafax.

Faţă de aceeaşi lună din 2009, volumul afacerilor din comerţ a coborât cu 7% ca serie brută şi cu 7,6% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. Scăderea s-a datorat reducerii vânzărilor de produse nealimentare (-13,4% ca serie brută şi -14,6% ca serie ajustată) şi a celor de alimente, băuturi şi tutun (-5,9% ca serie brută şi -5,5% ca serie ajustată).

În primele 11 luni ale anului trecut, volumul cifrei de afaceri din retail a scăzut faţă de perioada similară din 2009 cu 4,9% ca serie brută şi cu 5,3% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,990 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail national » Vânzările din retail au scăzut în noiembrie 2010 cu 7,6% față de noiembrie 2009

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: