Retailul viitorului va crea un nou tip de consumator

Dacă în prezent știm care sunt trăsăturile consumatorilor și care sunt strategiile retailerilor pentru a-i fideliza, modul în care viitorul va arăta rămâne deocamdată la nivelul analizelor.

Se preconizează că retailul se va orienta în viitor spre 5 mari direcţii: procesele de empowerment, distribuţia multi-channel, costumizarea și sustenabilitatea. La fel de importantă va fi și valorifcarea capitalului.

Un element cheie de care trebuie să se țină cont în viitor este faptul că va exista o transformare a consumatorului așa cum îl știm noi azi. „Telecomanda” obiceiurilor de consum va fi smartphone-ul, care va acționa precum un dispozitiv prin intermediul căruia cumpărătorii vor face achiziții și vor interacționa cu brandurile, atât din magazine, cât și de acasă.

De asemenea, cumpărătorii vor fi mai dornici de a obține informații și oferte special create pentru nevoile acestora. Vor fi de acord să transmită către retaileri mai multe informații personale, dar vor dori să primească mult mai mult la schimb.

Cu toate acestea, nu toți consumatorii se vor concentra pe rapiditatea informațiilor primite din partea retailerilor, unii vor fi preocupați mai ales de programele de sustenabilitate ale acestora și vor avea standarde etice ridicate.

Intensificarea conectivității și nevoia de a a aborda lucrurile într-un mod sustenabil vor fi factorii cheie în evoluția magazinelor. Vom avea de-a face totodată cu o abordare a vânzărilor prin intermediul mai multor canale.

Astfel, retailerii vor privi atât magazinele online, cât și magazinele fizice ca un mod de interacțiune firesc cu toți consumatorii.

Sursă: IGD.com

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,064 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Retailul viitorului va crea un nou tip de consumator

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: