Cele mai importante rezultate și observații din Retailer Scorecard 2016

Prin intermediul studiului anual Retailer Scorecard, WWF-România evaluează performanţa de mediu a principalilor retaileri alimentari din România, analizând politicile de sustenabilitate implementate și produsele certificate sau locale disponibile la raft.

Retailer ScorecardLa realizarea studiului au fost analizaţi principalii retaileri alimentari din România, în ordine alfabetică: Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro, Penny Market, Profi și Selgros.

Credit Foto: shutterstock.com

Aceasta este a cincea ediţie a raportului Retailer Scorecard și este încurajator faptul că tot mai mulţi retaileri iau măsuri în ceea ce privește responsabilitatea faţă de mediu prin categoriile de produse oferite.

Anul acesta se înregistrează îmbunătăţiri ale rezultatelor la majoritatea participanţilor, ceea ce arată interesul în creștere a retailerilor asupra acestui sector. Cu toate acestea, progresul este încă slab, cele mai bune punctaje fiind, de fapt, doar puţin peste jumătate din scorul maxim.

Retailer Scorecard 2016 – cele mai importante rezultate:

– 5 dintre cei 11 retaileri analizaţi au obţinut scoruri de peste 50%.

– Niciun retailer nu comunică în mod transparent și complet clienţilor despre politicile de achiziţii care să favorizeze produsele responsabile cu mediul. Găsim doar pe paginile lor web menţionate unele iniţiative punctuale pentru piaţa din România, majoritatea retailerilor fac referire la cele ale grupului internaţional din care fac parte. Astfel, sunt puţine informaţiile care pot ajuta consumatorul să ia decizia de cumpărare.

– La categoria politici de mediu, unde sunt incluse informaţii referitoare la achiziţii și produse certificate ecologic, la transparenţa în relaţia cu clienţii și măsurile luate pentru a încuraja practicile sau produsele benefice mediului natural, un singur retailer a obţinut aproape de 50% din scorul maxim și alţi 4, scoruri apropiate de 30%.

– Informaţiile despre politici de achiziţii sustenabile trebuie corelate cu prezenţa produselor la raft, ca dovadă a aplicării politicilor respective în realitate. Analizând rezultatele din acest an, se observă că retailerii care au declarat că au asemenea politici, au și produse relevante la raft.

– Trei retaileri (Lidl, Mega Image și Selgros) au în politica de achiziţii criteriul produselor din hârtie reciclată și/sau certificată FSC. Patru respondenţi (Lidl, Mega Image, Selgros și Carrefour) au menţionat că politica de achiziţii hârtie și lemn prevede excluderea explicită a produselor provenite din surse necunoscute, controversate ori ilegale.

retail

Cu toate că există îmbunătăţiri la nivel general în ceea ce privește prezenţa la raft a legumelor și fructelor românești de sezon, fructele românești reprezintă doar 42% din oferta magazinelor, iar legumele românești în proporţie de 65%.

A crescut numărul retailerilor ce oferă legume și fructe românești cu certificare ecologică, ajungând de la 3 în 2015, la 5 anul acesta. Încurajăm această tendinţă, însă se pot face mult mai multe eforturi pentru promovarea agriculturii ecologice românești în piaţa de retail.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,091 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Cele mai importante rezultate și observații din Retailer Scorecard 2016

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: