Robomart este un magazin pe roți, un autovehicul electric autonom care conţine rafturi cu produse alimentare şi senzori care atenționează atunci când produsele se apropie de stoc zero. Conceptul este unul pragmatic: de ce să comanzi produse online când poţi comanda întreg magazinul?
Conform fondatorului, Ali Ahmed, sistemul de răcire al magazinului ambulant Robomart este ideal pentru alimentele perisabile.
„Scopul nostru principal este să oferim un magazin autonom consumatorilor”, a declarat Ahmed, dar pentru a face acest lucru va trebui să lucreze cu magazine și retaileri.
Conform supermarketnews.com, retailerii pot închiria magazinul Robomart pentru 24 de luni, la pachet cu încărcătorul wireless, cu sistemul de monitorizare a vehiculului și cu aplicația aferentă. Apoi, retailerii pot decide ce produse să introducă la rafturile magazinului Robomart și pot personaliza vehiculul cu logo-ul lor.
Folosind tehnologia Robomart, retailerii pot urmări livrările și pot lucra direct cu consumatorii pentru a determina când şi ce produse să ajungă la casele lor. Robomart poate face livrări locale la o viteză de 40km/ oră și are o autonomie totală de 112 km dacă este încărcat total.
Conceptul pare a fi unul futurist, dar în zona San Francisco Bay, companiile au început să folosească deja roboți pentru livrări și au primit aprobări pentru mașini autonome. Robomart este în procesul de obținere a Permisului de Testare a Vehiculelor Autonome din DMV, California, și va fi introdus în San Francisco Bay în curând.
Ali Ahmed a lansat în 2015 în Marea Britanie aplicația mobilă Dispatch, un serviciu de comenzi cu livrare la domiciliu, prin intermediul căreia a observat că produsele alimentare sunt cele mai căutate, dar consumatorii se tem să cumpere produse perisabile prin serviciul de livrare.
„Oamenii nu au încredere să lase pe cineva să aleagă acest tip de produse pentru ei.”, a declarat Ahmed.
Prin Robomart, consumatorii pot alege singuri produsul preferat atunci când vehiculul apare la ușa lor. Astfel, ei salvează atât timpul, cât și costul de livrare. Iar pentru magazine, costul de livrare va fi mai mic decât cel pe care îl oferă un serviciu cu șoferi sau cel pe care îl oferă alte aplicații de livrare.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
