Tesco a anunțat implementarea serviciului Scan As You Shop în peste 20 de magazine din Marea Britanie, urmând să lanseze un spot TV pentru a promova tehnologia, conform publicaţiei Essential Retail.
În urma unui proces de extindere al serviciului din întreaga rețea de magazine, reprezentanţii companiei Tesco afirmă că în magazinele lor vor exista mai multe aparate de scanare automată a cumpărăturilor, decât în oricare alte magazine ale retailerilor din Marea Britanie. Cel mai mare retailer din Marea Britanie afirmă că extinderea serviciului Scan As You Shop este o încercare de a ajuta clienții să economisească timp la casa de marcat.
Serviciul Scan As You Shop este tehnologia digitală prin care clienții își pot face cumpărăturile folosind un aparat special pentru a scana produsele imediat ce le pun în coș și a câștiga, astfel, timp la casa de marcat. Mai mult, serviciul permite clienților să păstreze o evidență a cheltuielilor pe parcursul experienței la cumpărături, iar atunci când ajung la casa de marcat, să știe deja ce sumă trebuie să plătească.
Sistemul va fi disponibil pentru utilizarea la casele amenajate special pentru plătirea produselor achiziționate prin self-service, serviciul fiind acum disponibil în aproape 350 de magazine din Marea Britanie.
Un purtător de cuvânt al companiei Tesco a declarat că serviciul este deja utilizat de mai mult de 600.000 de clienți în fiecare săptămână, adăugând: „Dorim să oferim clienților o experiență cât mai simplă atunci când fac cumpărături la noi. Acest serviciu va atrage mai mulți clienți ca înainte, când nu exista posibilitatea de a plăti produsele cumpărate în doar câteva secunde.”
Retailerii Sainsbury si Waitrose s-au alăturat recent celorlalte supermarketuri din Marea Britanie care oferă clienților posibilitatea de a utiliza aparatele de scanare a produselor în magazinele lor, iar în prezent există diverse procese de a introduce această tehnologie pe telefoanele mobile ale clienților.
Retailerii sunt încurajați să ofere clienților posibilitatea de a utiliza această tehnologie în magazinele lor, însă dintr-un raport recent reiese că acest serviciu încurajează furtul produselor din magazine. Raportul arată că tehnologiile mobile de tipul Scan&Pay generează o pierdere semnificativă pentru retaileri, fiindcă serviciul elimină contactul uman din procesul de cumpărături, sporind astfel posibilitatea furtului produselor de către clienți.
Retailerii sunt conștienți de aceste probleme și sunt dispuși să introducă modalități de siguranță în ceea ce privește riscul furtului produselor din magazine, momentan încercând să se asigure că la ieșirea din magazin, toate produsele din coș sunt trecute și pe bonul emis de casa de marcat dovedind astfel că sunt plătite.
Primul retailer care a introdus un serviciu asemănător în țara noastră este Kaufland România, ce a lansat recent aplicația Scan&Pay, tehnologie care oferă cumpărături mai rapide prin scanarea produselor direct în aplicație, folosind telefonul personal. Aplicația Mobile Self-Scanning este compatibilă cu toate tipurile de smartphones și poate fi descărcată gratuit de pe platformele iOS sau Android.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
