Auchan Retail România a fost primul retailer din țară care a lansat inițiative coordonate de retail media încă din 2017, odată cu instalarea pentru prima dată a unor ecrane digitale conectate într-un magazin. Ulterior, a perfecționat acest ecosistem, adăugând comerțului o nouă verticală prin care pune la dispoziția brandurilor un ecosistem 360 format din canale media, fizice și digitale, într-o abordare omnicanal. Cu peste 200 de companii care folosesc deja serviciile sale, Auchan Retail Media sprijină brandurile în comunicarea și relația cu clienții lor. Despre soluțiile Auchan Retail Media, cum au evoluat acestea și care sunt perspectivele de creștere, am stat de vorbă cu Tiberiu Dănețiu – Director Corporate Affairs & Retail Media, Auchan România.
Cum a evoluat strategia Auchan de retail media de la primele ecrane digitale conectate la ecosistemul 360 actual?
Tiberiu Dănețiu: Suntem un inițiator și un inovator al pieței de retail media în România, la fel ca în cazul multor altor proiecte pe care le-am adus și creat în premieră în retailul românesc, și mă bucur că acest subiect a început să fie din ce în ce mai abordat și de interes, pentru că piața de retail media, care este considerată noua verticală a industriei de publicitate, se află într-o continuă creștere.
Încă din 2015, am investigat subiectul, deci acum aproape 10 ani, iar în 2017 am inițiat primul proiect relevant, când am echipat pentru prima dată un magazin cu ecrane digitale conectate, o inovație revoluționară pe piața de comerț local.
În 2021, am lansat cu succes prima regie de retail media – Auchan Retail Media & Data Insights, împreună cu agenția noastră parteneră Retail Media Hub, perfectând ceea ce este astăzi un ecosistem complet și performant, prin care susținem brandurile în comunicarea și relația cu clienții lor, prin soluţii publicitare extrem de ţintite, măsurabile şi eficiente.
Am avut încă de la început misiunea de a coordona aceste inițiative și mă bucur că pot contribui în mod direct la dezvoltarea și standardizarea pieței românești de retail media, alături de echipele Auchan Retail Media & Data Insights și de mulți alți stakeholderi externi și interni.
Ce diferențiază Auchan Retail Media de alte soluții similare de pe piață? Cum reușiți să oferiți brandurilor o mai mare eficiență?
Tiberiu Dănețiu: Oferim comerţului nostru o veritabilă centrală media prin care punem la dispoziția mărcilor un ecosistem 360 format din canale media, fizice și digitale, într-o abordare omnicanal. Astfel, brandurile pot comunica cu publicul lor țintă de o manieră mult mai eficientă, atât pe termen scurt, pentru activarea vânzărilor, dar și pe termen lung pentru construirea imaginii, la care se adaugă și o serie de servicii de data insights legate de cumpărători, vânzări etc.
Auchan Retail Media & Data Insights aduce în piață un mix extraordinar care include atât campanii integrate, ce cuprind total sau selectiv instore retail media prin ecrane TV conectate – avem în prezent circa 1.000 de ecrane TV în 30 de magazine, radio instore, ecrane digitale la rafturi, soluții inovatoare precum roboți, promotori digitali sau POSM-uri convenționale (porți, cărucioare, afișaj la raft etc.), alături de publicitatea digitală on-site – search, sponsored products, banners și cea prin CRM (newsletters, SMS, push notifications) cât și campanii off-site în afara ecosistemului Auchan, pe rețelele sociale, totul pentru o comunicare de succes, cu ROAS și ROI net superioare altor medii de comunicare.
Beneficiile principale pe care Auchan Retail Media le oferă brandurilor:
- Un ecosistem complet și integrat: data insights + canale publicitare în magazin, on-site, off-site;
- Creșterea vizibilității mărcii și promovarea produselor într-un context de cumpărături relevant;
- Acces direct la cumpărători cu intenție ridicată de cumpărare;
- Targetare precisă cu date first-party;
- ROAS (return on ad spend) și ROI ridicate și indicatori de măsurare a performanței;
- Oportunități de cross-promotion și creșterea valorii coșului de cumpărături;
- Suport, formare și implementare pentru advertiseri – branduri sau agenții.
În prezent, peste 200 de companii din diferite industrii folosesc serviciile voastre. Ce tendințe ați observat în preferințele brandurilor FMCG care apelează la soluțiile Auchan Retail Media?
Tiberiu Dănețiu: Într-adevăr, în prezent, avem peste 200 de companii cărora le oferim serviciile noastre Auchan Retail Media & Data Insights. Acestea fac parte din domenii diverse, cum ar fi FMCG, non-food, dar și non-retail, precum și clienți din zona auto, pharma, telecomunicații și așa mai departe, pentru că ecosistemul nostru poate aduce beneficii oricărei industrii și oricărui sector de activitate.
De exemplu, concret, în urma celui mai recent studiu de caz realizat intern, pentru un brand de vinuri lansat anul trecut pe piață, în cadrul unei campanii omnichannel desfășurate între 4-17 martie 2025, datorită folosirii puterii Auchan Retail Media & Data Insights, awareness-ul mărcii a crescut de la 20% la 48%, acesta fiind și obiectivul principal, iar vânzările au înregistrat creșteri importante.
În același timp, în perioada 3-16 martie 2025, pentru un brand cu popularitate, foarte bine cunoscut, de produse cosmetice, creșterile au fost de +10% în vânzări, suplimentar față de creșterea categoriei, un rezultat de succes în cazul unei mărci recunoscute în piață.
În plus, echipele noastre Auchan Retail Media & Data Insights, împreună cu agenția parteneră, acordă întregul suport și training pentru analiza datelor, crearea și implementarea campaniilor și măsurarea rezultatelor.
Integrarea datelor și a inteligenței artificiale în strategia de retail media este un avantaj competitiv major. Cum folosiți aceste tehnologii pentru a îmbunătăți targetarea și relevanța mesajelor de brand?
Tiberiu Dănețiu: Ecosistemul nostru integrează o componentă deosebit de importantă, cea de Data Insights, care permite optimizarea investițiilor efectuate de branduri în publicitate, prin creșterea vânzărilor cu ajutorul datelor, pentru că datele le aduc un beneficiu remarcabil, și anume cunoașterea mult mai amănunțită a profilului cumpărătorilor lor, comportamentului lor de consum și a fidelității, ceea ce le permite să își pregăteasca mult mai țințit comunicarea și relaționarea cu ei.
Peste 50% din vânzările zilnice sunt făcute prin cardul de fidelitate, iar acest lucru ne oferă posibilitatea de a avea acces foarte precis la ceea ce vor și în ce manieră vor clienții noștri. Acest lucru se traduce într-o expertiză mult mai valoroasă și utilă pentru branduri, care pot ajunge în mod specific, prin comunicare şi activare, la cumpărătorii lor din diferite segmente.
Toate aceste volume imense de date primare de cumpărare anonimizate, la nivel individual, sunt agregate şi analizate pentru a înţelege comportamentele de cumpărare și de consum, preferințele cumpărătorilor, intențiile cumpărătorilor mărcilor lor, dar și ai categoriei din care fac parte, previziuni pentru comportamente viitoare în baza Data Intelligence și AI, fidelitatea față de marcă și cum evoluează, eficiența acțiunilor de activare etc, având la dispoziție cel mai eficient sistem media de comunicare și activare țintită, în baza data insights.
Auchan Retail Media & Data Insights combină datele cu inteligența și programele pentru a avea cea mai înaltă relevanță și eficiență.
Ce obiective aveți pentru dezvoltarea Auchan Retail Media în 2025 și cum vedeți evoluția retail media în România în următorii ani?
Tiberiu Dănețiu: Continuăm să creștem, să dezvoltăm și să inovăm și de acum înainte ecosistemul de retail media, inclusiv prin extinderea capacităților de publicitate digitală, integrarea soluțiilor de publicitate programatică, cu focus pe personalizare, dar și integrarea AI, astfel încât să ne consolidăm leadership-ul obținut.
De asemenea, următorii paşi sunt cei către standardizarea şi integrarea acestor ecosisteme de comunicare şi activare de către advertiseri, branduri şi agenţii de media şi consolidarea retail media ca o verticală importantă şi eficientă a industriei de publicitate.
Pentru a beneficia de puterea și eficiența soluțiilor Auchan Retail Media, puteți contacta retailmedia@auchan.ro.
Auchan
Auchan România are în portofoliu peste 450 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 9 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, 20 magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro.
Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, retailerul propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail