Compania românească de tehnologie 2Performant Network S.A., liderul pieței de marketing afiliat din România, a intrat oficial pe Bursa de Valori București din data de 9 decembrie.
Acțiunile companiei au început tranzacționarea pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare al BVB, pe piața AeRO, sub simbolul 2P. Momentul a fost marcat prin deschiderea oficială a ședinței de tranzacționare la sediul BVB.
Dorin Boerescu, CEO 2Performant:
„În 2020, viitorul a venit în prezent. Digitalizarea accentuată, comerțul online, munca la distanță, toate au crescut cu viteză spectaculoasă, creând o oportunitate pentru care 2Performant era pregătită. Platforma noastră, 2Performant.com, ajută de ani de zile magazinele online să colaboreze la distanță cu mii de talente digitale din marketing, pe baze democratice și transparente, generând astfel valoare în baza unui model de business unic, scalabil, profitabil.
Pentru a valorifica oportunitățile următorilor ani, pasul firesc pentru noi în acest moment este listarea la Bursa de Valori București. Sunt convins că aceasta este cea mai sănătoasă rută de finanțare pentru companiile de tehnologie și că întâlnirea dintre capitalul disponibil pe Bursa de la București și potențialul companiilor românești de tehnologie poate aduce schimbări importante în economia noastră în următorii ani. Aștept cât mai mulți antreprenori din tehnologie să ni se alăture pe Bursa de Valori București.”
Transparența și performanța se află în ADN-ul companiei 2Performant. Viziunea echipei, aceea că activitatea de marketing va fi democratizată prin tehnologie, a condus la înființarea în 2008 a primei rețele de marketing afiliat din România, bazată pe un model de business de publicitate plătită la cost pe vânzare.
Această viziune se traduce în 5,4 milioane de tranzacții în valoare de peste 226 de milioane de euro intermediate până acum de platforma 2Performant.com pentru peste 600 de jucători din eCommerce din România și din regiune, din peste 30 de industrii, precum Orange, Decathlon, Elefant, Libris, FashionDays, Cărturești, Noriel și alții.
Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București:
„Venirea 2Performant la BVB ne bucură din mai multe motive, cele mai importante două fiind faptul că este o companie din domeniul tehnologie, unul de viitor și foarte căutat de investitori, dar și că este una dintre companiile finaliste ale programului Made in Romania derulat de BVB pentru susținerea antreprenorilor români. Povestea 2Performant este a unei echipe de oameni vizionari și dedicați, care au avut o idee de transformare a marketingului, idee care a convins și investitori, compania derulând multiple runde de finanțare.
Acum, 2Performant a ajuns la un nivel de maturitate la care venirea pe bursă este un pas natural și sunt convins că vom vedea și alte companii din domeniul tehnologiei urmând acest exemplu. Cele peste 30 de runde de finanțare derulate în ultimii 2 ani și valoarea impresionantă a acestora, de peste 2 miliarde de euro, dovedesc că la Bursa de Valori București orice companie serioasă își poate găsi finanțarea pentru dezvoltare.”
De-a lungul timpului, 2Performant a crescut de peste 200 de ori în termeni de cifră de afaceri. Direct conectată la accelerarea semnificativă a comerțului online în această perioadă și la evoluția marketingului digital, compania are un potențial ridicat de creștere.
După o majorare cu 20% a cifrei de afaceri în 2019, pentru primul semestru al anului 2020 compania a raportat o creștere a cifrei de afaceri cu 37,5% și cu 129% a indicatorului EBITDA față de aceeași perioadă a anului trecut. 11% din veniturile companiei în totalul cifrei de afaceri sunt generate pe piețele externe.
Bogdan Aron, CFO 2Performant:
„2Performant vine la Bursă într-un moment bun, cu un model de business validat și cu o capacitate de creștere și de scalare dovedită. Avem în fața noastră o fereastră de oportunitate în comerțul online și în digital, nu doar în România, ci și în regiune. Dorim să valorificăm această oportunitate și ne propunem să continuăm creșterea accelerată a companiei, de până la patru ori în următorii cinci ani.
Suntem într-o competiție globală pentru talent, în care companiile de tehnologie sunt bine finanțate și avem încredere că listarea ne va oferi acces la capital pentru a ne putea pune în aplicare planurile de dezvoltare pe termen lung. Ne uităm la consolidare și creștere pe piețele de marketing afiliat și influencer marketing în România, extinderea în regiune și achiziții. Concret, pentru anul viitor avem în vedere o majorare a capitalului social, care să închidă cercul început prin rundele de investiții private și continuat prin listarea tehnică.”
Consultantul autorizat care a asigurat admiterea la tranzacționare a acțiunilor companiei de tehnologie 2Performant este SSIF Goldring, care și-a exprimat încrederea într-o evoluție pozitivă a companiei pe Bursă, subliniind totodată oportunitatea creată astfel într-un sector mult așteptat de noua generație de investitori.
Virgil Zahan, CEO Goldring:
„Compania 2Performant și-a confirmat de la an la an potențialul de creștere, bazat pe o structură de business implementată de o echipă cu experiență în domeniul tehnologiei și al marketingului online. Sunt convins că eticheta de „companie listată la Bursa de Valori București” va avea un aport important în evoluția activității, precum și a acțiunilor companiei.
Pe bursele internaționale, companiile din domeniul tech sunt în centrul atenției și cred că acesta este un moment important atât pentru 2Performant, cât și pentru bursa românească și alte companii de tech. Avem nevoie de business-uri de tehnologie pe Bursa de Valori București, acesta este locul potrivit pentru companiile antreprenoriale inovative, iar listarea 2Performant dovedește că se poate.”
De-a lungul timpului, 2Performant a derulat multiple runde de finanțare cu business angels, în valoare totală de aproximativ 500.000 de euro. 2Performant a devenit societate pe acțiuni din 2015 și tot de atunci este auditată. Până acum, compania a realizat investiții de peste 1 milion de euro în propria tehnologie dezvoltată și operată de echipa internă de developeri.
Structura actuală a acționariatului 2Performant
Structura actuală a acționariatului este formată din 44 de acționari, dintre care: Dorin Boerescu, CEO și acționar major 2Performant (38,7%), Radu Spineanu, fondator 2Performant (10,1%), Sergiu Neguț, membru în boardul consultativ 2Performant (7%).
Peste 65% dintre acțiunile 2Performant sunt deținute de management, fondatori și membrii board-ului consultativ 2Performant. Aceștia au semnat un acord prin care s-au angajat că nu vor vinde acțiuni 2Performant în următoarea perioadă. La momentul listării, lichiditatea va fi asigurată de alți acționari dintre cei 44 de acționari existenți, unii dintre aceștia fiind investitorii din perioada 2009-2015.
Business-ul 2Performant este în prezent condus de Dorin Boerescu (CEO), Irina Dumitrașcu (CTO), Bogdan Aron (CFO) și are un board consultativ format din Sergiu Neguț (investitor și co-fondator Fintech OS), Vladimir Oane (antreprenor și co-fondator Deepstash) și Matei Pavel (antreprenor, investitor și co-fondator T-Me Studios).
2Performant
2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 4,5 milioane de clickuri pentru clienții din portofoliu.
Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. Trei ani mai târziu a urmat intrarea în piața din Bulgaria. În 2016 platforma și operațiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluție tehnică și un mod nou de operare care pun accentul pe self-service și prepay ca soluție de plată. Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creșterea performanțelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, ușurarea și îmbunătățirea experienței de utilizare (UX & UI).
Cu o viziune unică despre uberizarea marketingului bazată pe performanță și transparență, 2Performant a reușit în acești ani de activitate să intermedieze prin platforma de marketing afiliat vânzări în valoare de peste 227 de milioane de euro, prin mai mult de 424 de milioane de clickuri, pentru peste 600 de jucători din eCommerce din România și din regiune, din peste 30 de industrii.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
