740 branduri își dispută supremația de Superbrand în preferințele consumatorilor români

Superbrands România anunță încheierea fazei de cercetare în cadrul programului pentru 2011/2012. 740 branduri au fost incluse în cercetarea cu consumatorii. 215 dintre acestea sunt branduri românești reprezentând aproape o treime din totalul brandurilor intrate în cercetare.

Cercetarea la nivelul consumatorilor a fost realizată de Nielsen Romania, partener tradițional al Superbrands în Romania și pe plan internațional. Concluziile cercetării urmează să fie finalizate în perioada imediat următoare și vor genera topul primelor 10 branduri locale și internaționale, identificate de consumatorii români ca fiind Superbrands pe piața din România.

Primele rezultate ale studiului ne arată că, la nivel declarativ, pentru consumatorii români din mediul urban, câteva caracteristici ale brandurilor sunt extrem de importante în construirea imaginiide Superbrand: calitatea foarte bună a produselor/serviciilor (87%) dar și raportul foarte bun calitate-preț (85%), respectul față de clienți (86%) precum și o bază de clienți foarte multumiți (84%), încrederea pe care o inspira brandul (84%).

Între atributele de brand care ar influența mai puțin considerarea unor branduri drept Superbranduri, consumatorii au menționat simțul umorului (43%), prezența în rețelele de socializare media (50%), tradiția în România (56%) și implicarea în campaniile sociale (57%).

Întrebați dacă ar afla despre un brand că a primit distincția de Superbrand, 44% dintre consumatori l-ar cumpăra într-o masură mai mare decât înainte.

Conform metodologiei Superbrands, programul cuprinde două etape: în prima etapă, Consiliul Superbrands, format din 26 de specialiști și profesioniști în management, marketing, comunicare și branding a evaluat 1.260 de branduri din 48 de categorii de produse și servicii din diferite industrii, luând în considerare criterii precum: calitate, încredere și diferențiere pe piață. Lista de branduri propusă pentru evaluare a fost alcătuită de compania Nielsen. Această primă etapă de preselecție a generat o lista 740 de branduri, reprezentând aproximativ 60% din brandurile evaluate de Consiliul Superbrands.

În etapa a doua a programului, cele 740 de branduri au intrat în cercetarea de piață realizată de Nielsen pentru Superbrands România. Cercetarea a avut loc la nivel national urban, în perioada iulie – septembrie 2011. Eșantionul a cuprins 1.500 de consumatori cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ pe criterii de vârstă, sex, regiune, mărime a orașului de proveniență.

Interviurile au fost realizate online, pe un panel furnizat de compania Inovaction Research. Pentru fiecare din cele 48 de domenii, respondenții au fost invitați să indice brandurile pe care le consideră ca fiind Superbrands, luând în calcul valori precum calitate, încredere și diferențiere pe piață, ce conferă statutul de Superbrand în toate piețele lumii.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,830 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » 740 branduri își dispută supremația de Superbrand în preferințele consumatorilor români
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: