Soluție inovatoare de automatizare a echipamentelor frigorifice din retail

În a doua parte a anului 2019, Technoelectric, companie cu capital românesc care produce tablouri electrice și integrează sisteme pentru automatizări în domeniul instalațiilor frigorifice, a demarat un proiect amplu pentru rețeaua de magazine Mega Image. Obiectivul acestuia a fost implementarea unui sistem de monitorizare a temperaturii echipamentelor frigorifice, control BMS, înregistrarea consumului de energie electrică și apă, urmând ca până în anul 2022 acesta să fie implementat în toate magazinele lanțului de retail. Până în acest moment, sistemul inovator a fost implementat în peste 400 de unități din București și din țară.

retail

Technologia care stă la baza monitorizării echipamentelor frigorifice și a controlului BMS este gestionată de către un sistem de monitorizare Boss Carel și este divizată în două categorii: prima se referă la monitorizarea temperaturii și cea de a doua la control BMS și înregistrarea consumului de energie electrică și de apă.

Monitorizarea temperaturii

Monitorizarea temperaturii include monitorizarea magazinelor prin senzori wireless și prin controlere sau termostate Carel. Avantajele senzorilor wireless sunt acelea că pot fi utilizați indiferent de tipul controlerului sau termostatului aflat în componența echipamentului frigorific și că nu este necesară realizarea unei rețele de comunicație prin cablu.

Senzorii wireless sunt alimentați de o baterie care are o durată de viață cuprinsă între 3 și 8 ani, în funcție de rata de eșantionare dorită. Printre beneficiile utilizării controlerelor sau termostatelor Carel pot fi menționate citirea și modificarea parametrilor controlerului, dar și accesul direct și facil la o gamă largă de informații extrem de utile (status defrost, fan, iluminat, etc.)

Echipamente cu tehnologie caldă, reclamele luminoase, frigiderele cu băuturi, perdelele de aer și altele asemenea care susțin activitatea magazinelor sunt monitorizate și controlate în funcție de un program individual de funcționare, dar și de anumiți factori externi (temperatura exterioară, intensitatea luminoasă, etc.) cu ajutorul unui PLC din familia CpCO Carel care funcționează pe baza unui soft dezvoltat de către echipa Technoelectric.

Înregistrarea consumului de energie electrică și de apă

De asemenea, preluarea consumului de energie electrică se face prin utilizarea contorilor de energie conectați direct în sistemul de monitorizare prin rețeaua de date RS 485, consumul de apa este înregistrat folosind apometre cu releu reed, iar toate impulsurile sunt preluate și procesate de către un PLC. Elementele enumerate pun la dispoziția utilizatorului final, într-o singură pagină, informațiile necesare pentru monitorizarea optimă a funcționarii fiecărui magazin.

Unul dintre obiectivele proiectului dezvoltat și implementat de către echipa Technoelectric pentru Mega Image a fost acela de a identifica soluția tehnică potrivită pentru monitorizarea într-un singur loc a unui număr mare de magazine cu un ritm alert de dezvoltare.

„Cu ajutorul experienței echipei noastre și a tehnologiei partenerilor noștri Carel Italia, am creat și furnizat o soluție bazată pe un server cloud numit RemotePro, care monitorizează și stochează informațiile transmise de fiecare sistem de monitorizare Boss Carel instalat în magazinele Mega Image și Shop&Go.

Astfel, nu doar că am îndeplinit obiectivul, ci am optimizat întregul proces de coordonare și control al echipamentelor frigorifice, am contribuit la reducerea emisiei gazelor de seră și am sprijinit strategia de optimizare a costurilor clientului nostru,” menționează Valter Laurențiu Carp, General Manager Technoelectric.

Cum funcționează?

Fiecare magazin introdus în server este localizat prin configurarea coordonatelor geografice și poate fi vizualizat foarte ușor pe hartă. Rapoartele și analizele comparative sunt generate din Remote Pro și includ informații esențiale despre operațiunile echipamentelor frigorifice, consumul normal de energie sau apă în funcție de anumiți factori (zona de vânzare, numărul de consumatori de frigidere și multe altele), precum și generarea automata a rapoartelor  HACCP, și a celor privind situația completă a alarmelor generate de echipamentele frigorifice.

Toate aceste rapoarte au filtre de selecție care generează unele noi în funcție de perioada selectată, tipul instalației de refrigerare MT / LT, zona geografică și compania de service sau întreținere. Acestea alcătuiesc un instrument eficient de verificare și control, astfel încât atât utilizatorul final, cât și departamentele tehnice să primească o prezentare generală a stării instalațiilor monitorizate și să observe cu ușurință efectele schimbărilor din instalații.

Creșterea eficienței energetice

„Creșterea eficienței energetice reprezintă un element – cheie în strategia de reducere a impactului activității noastre asupra mediului înconjurător. Plecând de la deviza: „to meassure is to know”, ne-am propus încă de la început, din anul 2017, să implementăm un simplu sistem Smart Metering, care să măsoare, în timp real, consumul de utilități din rețeaua Mega Image.

Am evaluat soluțiile existente în piață la vremea aceea și am concluzionat că soluția  oferită de către Technoelectric – lider în domeniul atomatizărilor din industria de profil, cu integrarea echipamentelor și aplicațiilor dezvoltate de către Carel – ne va aduce mai multe beneficii decât simpla măsurare a consumului generat de utilități, în special energie electrică și apă.

Astfel, acum putem monitoriza temperaturile din toate spațiile controlate și putem înlocui termogramele manuale cu unele emise automat, cu respectarea condițiilor HACCP, controlul automat al unor consumatori electrici importanți din magazinele noastre, înlăturând erorile generate de factorul uman, pe baza unui program implementat într-un controller Cpco.

De asemenea, am îmbunătățit activitatea de service și mentenață prin accesul remote la echipamnetele frigorifice și prin monitorizarea permanentă a funcționării acestora. În plus,  centralizarea acestor informații la nivelul aplicației RemotePro oferă rapoarte centralizate, foarte utile personalului responsabil din organizația noastră, în special cele care evidențiază, în timp real, abaterile care apar.

Din datele acumulate până în prezent, din magazinele în care am implementat sistemul Smart Metring, rezultă o îmbunătățire a eficienței energetice cuprinsă între 9 – 12%,” afirmă Vasile Casian – Center Of Expertize Technical Manager.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *