Barometrul de Încredere a Consumatorului, studiu realizat de GfK România, arată semne de optimism

Anul 2012 aduce semne timide, dar încurajatoare de restabilire a optimismului: românii îşi consideră situaţia financiară şi perspectivele actuale ceva mai bune decât în urmă cu un an. Informaţiile provin din Barometrul de Încredere a Consumatorului, studiu cofinanţat de Comisia Europeană şi realizat lunar de GfK România. Datele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste, eşantionul fiind de 1000 de persoane intervievate în fiecare lună.

Astfel, dacă în luna februarie 2011, 68% dintre români considerau că situaţia financiară a familiei lor era mai rea decât acum un an, în februarie 2012 procentul celor care o duc mai greu din punct de vedere financiar coboară la 61%. Totuşi, în privinţa situaţiei economice generale a ţării, românii rămân pesimişti. Se simte totuşi o uşoară îmbunătăţire – anul trecut 85% dintre ei nu credeau că economia merge bine, în vreme ce în 2012 acest procent a scăzut la 76% din populaţie. Jumătate dintre cei chestionaţi nu văd o îndreptare a situaţiei economice în următoarea perioadă.

Părerile românilor faţă de evoluţia situaţiei lor financiare în următorul an sunt împărţite – 40% cred că venitul lor va rămâne acelaşi, în vreme ce 37% spun că se aşteaptă ca acesta să scadă. Aceste procente sunt relativ constante în ultimii 3 ani, cu uşoare semne de îmbunătăţire în 2012.

“Românii continuă să fie prudenţi cu banii lor. Deşi indicatorii privind inflaţia şi încrederea în stabilitatea locului de muncă arată un optimism în creştere, cifrele legate de disponibilitatea de a economisi nu s-au îmbunătăţit faţă de anul trecut”, declară Andi Dumitrescu, director general GfK România.

8 din 10 români nu consideră că este momentul potrivit pentru a economisi, iar 84% nu se aşteaptă să pună bani deoparte nici în următorul an. Aproape trei sferturi din populaţie crede că preţurile au fost mai ridicate în februarie 2012 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, iar 67% estimează că preţurile se vor mări pe parcursul acestui an cel puţin în acelaşi ritm ca până acum. Oamenii sunt ceva mai încrezători în stabilitatea locurilor de muncă: doar 63% dintre români cred că şomajul va creşte în decursul acestui an, faţă de 75% în februarie 2011.

În acest context, intenţia de achiziţie a unor bunuri de folosinţă îndelungată rămâne scăzută, doar un român din zece arătându-se dispus să facă acest lucru în următorul an.

 

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,866 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Barometrul de Încredere a Consumatorului, studiu realizat de GfK România, arată semne de optimism
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: